"Nagyon szorgalmasak leszünk, van mit csinálnunk. A monzai teszten nehéz program vár ránk, még sok újítást kell kipróbálnunk, minden területen" - közölte hétfőn internetes honlapján Schumacher, aki összetettben az utolsó három futam (Monza: szeptember 14., Indianapolis: szeptember 28., Szuzuka: október 12.) előtt még mindig vezet ugyan egy ponttal a kolumbiai Juan Pablo Montoya, s kettővel a finn Kimi Räikkönen előtt, de vasárnapi gyászos szereplése után sokan nem adnak neki esélyt a végső sikerre.
"A kiindulási pozíció sokkal rosszabb is lehetne. Meggyőződésem, hogy a közeljövőben nagy lépést teszünk előre, és vissza tudunk vágni" - győzködte magát a német klasszis.
"Silverstone-ban még nagy volt a fölényünk, a legutóbbi két futam azonban hatalmas csalódást okozott" - vallotta be Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke. "Ugyanakkor azt kell mondanom, hogy az utolsó három viadalon ismét fölénybe kerülhetünk. De biztosan ezt természetesen nem állíthatom" - jegyezte meg a francia szakember.
A háromszoros világbajnok Niki Lauda ijesztőnek tartja azt, ahogy a Ferrari lecsúszott. "Hihetetlen, hogy milyen rosszak" - mondta. A legendás osztrák autóversenyző nem csak a Bridgestone gumigyártót hibáztatja, hanem az egész csapatot. "Ha valakit elkényeztettek a sikerek, elkényelmesedik. Már Michael Schumacher sem olyan jó."
A Ferrari "szenvedését" a márkák közötti versenyben élre ugró Williams-BMW, valamint a McLaren-Mercedes is ki akarja használni. Norbert Haug, a Mercedes motorsport-igazgatója befejezettnek nyilvánította a Ferrari három éve tartó diadalsorozatát. "Úgy tűnik, hogy megtört az egyeduralmuk, ám a Ferrarit és
Michael Schumachert sohasem szabad leírni" - jelentette ki.
BMW-s kollégája, Mario Theissen rendkívüli izgalmakat vár az utolsó három viadaltól: "Az eddigi 13 futamot le sem kellett volna bonyolítani. A világbajnokság elölről kezdődik. Biztos vagyok benne, hogy ez a vb nem dől el Szuzuka előtt."
A német lapok inkább azt hangsúlyozzák, hogy a győztes Fernando Alonso a Hungaroringen lekörözte ugyan Schumachert, de a német nagyágyú kis előnnyel még mindig vezet az összetettben. A Der Tagesspiegel című berlini lap ugyanakkor úgy látja, hogy "valósággá vált, amit aligha tudtak elképzelni. A Ferrari és Michael Schumacher zuhanása Magyarországon feltartóztathatatlanul folytatódott."