Szappanoperához kezd lassacskán hasonlítani a Ferrari által kirobbantott gumibotrány: ismeretes, a maranellóiak a Magyar Nagydíj után fordultak a Nemzetközi Automobil Szövetséghez (FIA) azzal, hogy az elsősorban a Williams, illetőleg McLaren-istállók által használt Michelin abroncsok a használat során a megengedett 27 centiméternél szélesebbre kopnak, ezáltal javítva az autók tapadását. A francia gyár erre fel új gumikeverékeket állított elő a vasárnapi Olasz Nagydíjra, az FIA pedig úgy határozott, ezentúl nemcsak a futamok előtt, hanem azok után is ellenőrzi az abroncsokat.
A Michelin váltig hangoztatta s hangoztatja most is, hogy soha nem gyártott illegális gumikat, s legújabb fejleményként elhatározta, hogy rágalmazásért bepereli a Ferrarit. A tűzpiros istálló részéről erre válaszul megszólalt a csapatfőnök, Jean Todt, aki szerint a Williams és a McLaren összes olyan eredményét meg kellene semmisíteni utólag, amelyeket szabálytalan gumikkal értek el.
"Fogalmam sincs róla, hogy a Michelin mióta szállítja partnereinek ezeket az abroncsokat, ám véleményem szerint az ezeket használó csapatok mindegyikét ki kellene zárni az összes futamról utólag" - nyilatkozta a francia szakember a Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitungnak, megerősítve ezzel együtt abbéli elhatározását is, hogy nem óvják meg a Magyar Nagydíj végeredményét. "Nem volt könnyű döntés, de nem akarunk belemenni egy durva háborúba. Most már az FIA térfelén pattog a labda, a szövetségnek kell meggyőződnie róla, hogy mindenki betartja-e a szabályokat. Jelzem, ez nagyon fontos lenne a sportág hitelességének szempontjából."
Sokak szerint így is minden rendben van a Forma-1-ben, Flavio Briatore, a Renault csapatfőnöke (akinek együttese szintén Michelin abroncsokat használ...) egyenesen nekiesett az egész ügyet kirobbantanó Ross Brawnnak, a maranellóiak főmérnökének. "Mégis kinek képzeli magát Ross Brawn? Tán ő a száguldó cirkusz első számú ura, vagy az FIA elnöke? Egyértelmű a helyzet, a Ferrari a zöld asztal mellett akarja megnyerni a világbajnokságot" - füstölgött Michael Schumacher felfedezője, ám Jean Todtnak erre is volt válasza.
"Mégis mit gondolnak a minket támadók, fordított esetben - értem ezen, hogy egy Ferrarin találtak volna a megengedettnél szélesebb abroncsokat - mit csinálnának velünk a riválisok? Valósággal keresztre feszítenének minket, csalónak kiáltanának ki, s ugyanúgy a kizárásunkat követelnék." Szavait alátámasztandó, megszólalt az ellenérdekelt féltől, jelesül a BMW részéről Gerhard Berger is. "Azt kell mondanom, megértem a Ferrari döntését. Ha mi jutottunk volna olyan információkhoz, amelyek szerint ellenfeleink nem teljesen tiszta eszközökkel játszanak, ugyanúgy a nemzetközi szövetséghez fordultunk volna" - ismerte el a motorsportigazgató.