Ha mást nem is, azt már elérte a Ferrari a gumibotrány kirobbantásával, hogy pánik közeli állapotba sodorta legnagyobb riválisainak, a Williamsnek és McLarennek vezetőit. Ugyanezen csapatok az ügy kipattanása óta váltig hangoztatják, semmi gond a Michelin abroncsokkal, a színfalak mögött mégis aggódnak picit. Erről tanúskodik, hogy a McLaren wokingi főhadiszállásán titkos találkozóra került sor a két gárda elöljárói között, amelyen a nemzetközi szövetség (FIA) képviseletében megjelent Charlie Whiting versenyigazgató is. A téma nem is lehetett más, mint az FIA új határozata, amelynek értelmében ezentúl nemcsak a futamok előtt, hanem azok után is ellenőrzik a gumik szélességét.
A Ferrari a legigazságosabbnak azt tartaná, ha a Michelin-csapatokat utólag kizárnák az összes futamról, a Williams és a McLaren azonban ezt értelemszerűen elfogadhatatlannak tartja. Ugyanakkor az sincs ínyükre, hogy ezzel az új előírással bizonyos értelemben hátrányba kerültek, a Michelinnek ugyanis rohamtempóban kellett előállítania az új szabályoknak megfelelő keverékeit.
"Ez a botrány alapvetően teljesen hazavághatja a McLaren és a Williams világbajnokságát" - fogalmazott Martin Whitmarsh, a wokingiak menedzsere. "Hosszas beszélgetést folytattunk Charlie Whitinggal, ám nem sikerült konszenzusra jutnunk az FIA új előírásával kapcsolatban, azaz valóban ellenőrizni fogják a gumik szélességét a futamok után is. Noha a Michelin már előállt új keverékeivel, a probléma a következő: használhatjuk a már meglévő abroncsokat, akkor azonban könnyen elhasalhatunk az utólagos vizsgálaton. Feltehetjük az új gumikat is, ám elképzelhető, azok is a kelleténél szélesebbre kopnak, de még ha esetleg nem is, bizonyosan gyengébb eredményeket fogunk elérni velük."
A Ferrari jelenleg második a konstruktőri világbajnokságban a Williams mögött, az egyéni pontversenyben Michael Schumacher egy ponttal vezet a williamses Juan Pablo Montoya, kettővel a mclarenes Kimi Räikkönen előtt.