Civil a McLarenben
1900. január 01. 00:00
A kétnapos eseményen a hét döntőbe jutott versenyzőnek egyre nagyobb teljesítményű autókkal kellett egyenletes köridőket produkálnia, miközben ügyelniük kellett a szakemberek utasításaira is. A tavaly már nagy sikerrel megrendezett brnói hétvégén Hegyes Gábor képviselte hazánkat, s igyekezett megismételni a tavalyi győztes, Földi Tamás sikerét.
A 34 éves, ingatlanokkal foglalkozó fiatalember az első nap után - hét induló közül - a harmadik helyen állt, ám másnap nem sikerült javítania, így a német Volker Kren és az orosz Andrej Csujkin jutott a végső döntőbe, Hegyes negyedik lett. Természetesen csalódott volt emiatt, némileg javított azonban lelkiállapotán, amikor a Forma-1-es sorozatban is használt biztonsági autóval megautóztatta őt a McLaren-Mercedes csapat spanyol tesztpilótája, Pedro de la Rosa.
"Ez a verseny végül is nem a gyorsaságról szólt, hanem arról, ki, mennyire tud együtt dolgozni a csapattal, mennyire követi az utasításokat és vezet biztonságosan. Az első nap gyorsabban mentem, mint kellett volna, másnap pedig már nem tudtam behozni a hátrányomat. Sok múlt azon is, hogy a csapat kiben mennyire bízott meg és merte rábízni a drága Forma-1-es autót. Megnézve az időket azt mondhatjuk, sokkal erősebb volt az idei döntő, szorosabb volt a verseny" - mondta Hegyes Gábor.
David Coulthard 2001-es autóját végül az orosz Csujkin vezethette. A 25 éves internetkávézó-igazgatót a körözés után a csapat két versenyzője, Kimi Räikkönen és Coulthard várta a boxban, majd a finn egy díszes trófeát nyújtott át neki, hogy kézzel fogható emléke is legyen a különleges napról. Hogy nekünk is legyen némi örömünk, Coulthard elismerte, a tavalyi győztes Földi Tamás sokkal jobb teljesítményt nyújtott, mint Csujkin.