A Magyar Nagydíj utáni napon a Ferrari jelezte a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) felé, hogy a Michelin első abroncsai gyanúsak, feltehetőleg túl szélesek. Luca di Montezemolo, a csapat elnöke ezzel kapcsolatban most elárulta, a Forma-1-ben megszokott dolog az ilyesmi, s soha nem állt szándékukban háborút kirobbantani.
"Már a magyar verseny után is benyújhattunk volna egy hivatalos panaszt az FIA-hez, ám nem tettük, mert úgy ítéltük meg, ez rosszt fényt vetne a bajnokságra" - mondta Montezemolo a Motorsport Aktuellnek. "Az efféle jelzések amúgy is bevett szokásnak számítanak a Forma-1-ben, egyik csapattól sem idegen, hogy adott esetben technikai magyarázatot kérjen a szövetségtől."
Erre ugyanis valóban minden alakulatnak joga van: segítséget kérhetnek annak megállapítására, hogy egy újonnan előállított alkatrész, illetőleg rendszer használata megengedett-e, de ellenőriztethetnek olyan dolgokat is, amelyeket a riválisok autóján láttak. Ilyen esetekben (amelyek egyébiránt meglehetősen gyakoriak) az FIA részletes választ küld vissza a csapatoknak.
Montezemolo Jean Todt csapatfőnök korábbi kijelentésével ("az óvás egy lehetőség számunkra, amellyel adott esetben élhetünk") ellentétben hangsúlyozta, a Ferrarinak nem áll szándékában kihasználni a szabálykönyv 179b pontját, azaz a gárda bizonyosan nem óvja meg visszamenőlegesen az Olasz Nagydíj előtti futamokat. "A múlttal nem, csakis a jövővel akarunk foglalkozni, meg kell nyernünk a világbajnokságot." Azt nem lehet tudni, hogy Montezemolo mostani kijelentésének van-e köze ahhoz, hogy nemrégiben a Ferrarit is bepanaszolták gumiügyben.