Végtelen történet, mondhatnánk lassan a Magyar Nagydíj után kirobbant gumibotrányra, a Ferrari vádjai után ugyanis magához tért a Michelin, s magához ragadta a kezdeményezést az ügyben. Ismert, a mogyoródi futam után a maranellóiak jelezték a nemzetközi szövetségnek (FIA), hogy a francia gumigyár abroncsai a használat során a megengedett 270 milliméternél szélesebbre kopnak, így nemhogy csökken, hanem nő a tapadásuk. Hosszú cirkusz kerekedett a bejelentésből, amelynek során a Ferrari azt is kilátásba helyezte, az egész idényt megóvja visszamenőlegesen.
Aztán az Olasz Nagydíjon már minden rendben volt, a Michelin az új szabályoknak megfelelő keverékeket állított elő (az FIA ezentúl nem csak a futamok előtt, hanem azok után is ellenőrzi a gumikat), amelyek használatát mindenki engedélyezte. Úgy tűnt tehát, véget ért a huzavona, a monzai verseny után (tehát két futammal a világbajnokság vége előtt) azonban a Michelin panaszolta be a Ferrarit, illetőleg piaci vetélytársát, a Bridgestone-t.
Sokáig nem volt világos, milyen szabálytalanságot véltek felfedezni a franciák, csak annyit lehetett tudni, hogy az FIA üzent Maranellóba: azt kérték a Ferraritól, hogy a pontos vizsgálatok elvégzéséhez küldjenek egy gumigarnitúrát a szövetség főhadiszállására.
Aztán kiderült, a szemfüles Michelin-mérnökök az Olasz Nagydíj előtt tartott monzai privát teszteléseken eltérő kopottságú első, illetőleg hátsó abroncsokat vettek észre a tűzpiros autókon, a szakértők pedig ebből arra következtettek, hogy az olasz istálló különböző keverékeket használ elöl és hátul. Márpedig a szabálykönyv előírja, hogy mind a négy guminak ugyanolyannak kell lennie, így a szövetségen a sor, hogy eldöntse, megbünteti-e a Ferrarit. A döntés későbbre várható.