Jean Todt, a Ferrari csapatfőnöke korábbi nyilatkozatában azt ígérte, új autójuk sokaknak fog meglepetést okozni. A francia szakember elsősorban az első vezetőszárnyra célzott, szavaiból azt lehetett kivenni, az olaszok valami hasonló újításra készülnek, mint a Williams.
Ezzel szemben a Maranellóban, röviddel déli tizenkét óra előtt leleplezett négykerekű csalódást okozott mind a szakmának, mind a rajongóknak: első ránézésre az F2004-es (mert ez lett a hivatalos kódjel, szemben a korábban felröppent 655-össel) alig különbözik a tavalyi modelltől, csupán annak továbbfejlesztett változatát tisztelhetjük benne. Feltűnő még, hogy az autó fara a tavalyihoz képest jóval keskenyebb, na meg hogy az egész konstrukció tömörebb lett.
Ennek ellenére Maranellóban bíznak benne, hogy így is meg tudják védeni világbajnoki címeiket. Amint azt Ross Brawn technikai igazgató beszédében hangsúlyozta, az új konstrukcióval elsősorban a megváltozott szabályokhoz próbáltak alkalmazkodni, ennek megfelelően az üzemanyagtartály méretét alaposan csökkentették. Brawn szerint az új időmérő rendszer több boxkiállást tesz lehetővé, így nem szükséges, hogy a versenyzők sok benzint cipeljenek magukkal.
"Újabb jelentős előrelépést tettünk, s szerintem ez a legjobb autó, amit valaha elkészítettünk" - mondta Brawn. "A fejlesztés során alaposan áttekintettük a 2003-as szezon tapasztalatait. Elemeztük, hogy milyen területeken voltunk erősek, s melyeken kevésbé. Úgy vélem, hogy nem készültünk fel tökéletesen a legutóbbi szabályváltoztatások adta lehetőségekre, de még egyszer nem követtük el ezt a hibát."
"Készen állunk az új kihívásra, a 2004-es szezonra" - mondta a német Michael Schumacher, a Forma-1 történetének egyetlen hatszoros világbajnoka. Luca di Montezemolo Ferrari-elnök szintén roppant bizakodó. "Természetesen ismét nyerni akarunk, pedig jól tudom, hogy már az a szenzáció, ha minket győznek le. Remélem, hogy idén ismét ritkán okozunk majd szenzációt! Nagy csata vár ránk, de a tavalyihoz hasonló végeredményre számítok."
Az F2004-es múlt pénteken átment az FIA töréstesztjén, az új kasztnit már ezen a héten teszteli Schumacher Fioranóban. Egyelőre csak a bemutatón látott darab áll az együttes rendelkezésére, a második február elejére készül el. Rory Byrne főtervező szavai szerint azonban ez még csak alapmodell, a márciusi idénynyitóig még számtalan változtatást eszközölnek majd az autón.