Jacques Villeneuve hónapok óta szajkózza, hogy vissza akar térni a Forma-1-be. Miután kiderült, Jenson Button távozik a BAR-tól, szóba került, hogy a kanadai világbajnok esetleg visszatér ahhoz a csapathoz, ahonnan tavaly nemes egyszerűséggel kirúgták. Menedzsere, Craig Pollock a Williams nevét is "bedobta", utóbb kiderült azonban, ezen istállókkal maximum informális egyeztetéseket folytatott csak.
Legújabban a Sauber-Villeneuve összefonódásról hallani, '97 világbajnoka a Magyar Nagydíj után már járt is a hinwili gyárban: a jól értesültek szerint kétéves, 2005-2006-ra szóló szerződéssel távozott onnan. "Úgysem árulnám el, ha megállapodtunk volna a Sauberral, de akkor sem mondanék semmit, ha nem köttetett semmilyen egyezség" - titokzatoskodott Pollock. "Egyelőre nem kommentálok semmit, több lehetőséggel számolunk."
Giancarlo Fisichella jövőre távozik Peter Sauber együttesétől (a Renault-nál folytatja), Felipe Massa helye ugyanakkor biztos. Csapattársa lehet a Forma-3000-et idén uraló Vitantonio Liuzzi (ezt állítólag nagyon szeretné a Ferrari), a DTM-es Gary Paffett vagy Christijan Albers, Anthony Davidson, David Coulthard, vagy éppen Villeneuve. "Rajta van a listánkon" - mondta a kanadairól Sauber. "Csodás lenne, ha egy világbajnok erősítené csapatunkat, de a választásnál nem ez lesz a legfontosabb."
Olivier Panis csütörtökön bejelentette, az idényzáró Brazil Nagydíj után befejezi versenyzői pályafutását, a Toyotát viszont ezzel együtt sem hagyja el: a várakozásoknak megfelelően a következő két esztendőben harmadik számú pilóta lesz. A veterán francia a nyáron hozta meg döntését, istállója azonban mindent bevetett, hogy "ne veszítse el tehetségét". Ennek megfelelően nemcsak tesztpilóta, hanem a Toyota pilótaakadémiájának tanácsadója is lesz. Szerdán már beszámoltunk róla, hogy Ralf Schumacher szerződésében állítólag van egy olyan záradék, amelynek értelmében meneszthetik, ha nem nyújt megfelelő teljesítményt, ez esetben Panis lehet helyettese/utódja. Természetesen akkor is ő kap szerepet, ha a német vagy a minden bizonnyal a csapathoz igazoló Jarno Trulli megsérül s képtelen autóba ülni. "Büszke vagyok, hogy a Toyota továbbra is igényt tart szolgálataimra. Minden erőmmel azon leszek, hogy a pályán és azon kívül is a csapat segítségére legyek" - nyilatkozta Panis.
Közben a Ford sportrészlege átszervezésére készül, az Autosport szerint elképzelhető, megszüntetik a gyár "leányvállalataként" kevés sikert elért Jaguar-istállót. Ez ügyben végleges döntés jövő héten várható, ahogy a rali-világbajnokságból történő esetleges kiszállásról is.
Végezetül egy hír a szabályváltoztatások körüli hercehurcáról, a Bild úgy tudja, a csapatfőnökök titkos levelet kaptak az FIA-től, amelyben a világbajnokság jövőbeni lebonyolításáról esik szó. "Teljes technikai megújulásról van szó, amely alaposan meg fogja változtatni a sportágat" - írta a Bild, amely közölte azt is, a levél tartalma három napja ismert az érintettek előtt. Remélhetőleg nem Charlie Whiting nyílt levelére utalt a lap.