A Ferrari emberemlékezet óta nem hajlandó semmilyen, egyeduralmát korlátozó intézkedésre rábólintani. Maranellóban ennek megfelelően abba a csapatok által kidolgozott javaslatba sem mentek bele, amelynek értelmében egy szezon alatt csak 24 napot lehet tesztelni, Jean Todték inkább külön utakon próbáltak elindulni.
Az olaszok már hetekkel ezelőtt beharangozták, hamarosan előállnak saját elképzeléseikkel, Todt hétfőn teljesítette is az ígéretet. Az általa felvázolt tervezet azonban nem jelentene túl nagy változást az eddigiekhez képest, javaslata szerint a csapatok évente 15 ezer tesztkilométert tehetnének meg, ezen felül minden egyes gumiszállító ugyanennyit. Az egyetlen kitétel, hogy az istállók egy időben csak egy aszfaltcsíkon gyakorolhatnának.
A Ferrari persze ezzel is előnybe kerülne a többiekkel szemben, hiszen a Bridgestone-nál házi kedvencnek számít (a 15 ezer nagy része bizonnyal rájuk menne el). Todt bejelentette azt is, a maguk részéről ehhez a javaslathoz kívánják tartani magukat a 24 napos limittel szemben.
A csapatfőnökök (a Ferrari és a Sauber nem képviseltette magát) és Bernie Ecclestone hétfői, londoni tanácskozásán szemek sem rebbentek az elképzelést hallva, simán elutasította mindenki. Az istállók szeretnék rákényszeríteni a Ferrarit, hogy "beálljon a sorba", úgy vélik, amennyiben az olaszok nem tartják magukat az általuk kidolgozott játékszabályokhoz, saját imidzsüket rombolják le, s (a szurkolók szemében) értéktelenné teszik unfair módon megszerzett világbajnoki címeiket. A Renault vezetője, Flavio Briatore szerint "teljességgel elfogadhatatlan a Ferrari javaslata", Ron Dennis McLaren-főnök a gumigyártókra vonatkozó kitétellel elégedetlen. "A Michelinnél csapatonként 2142 km jutna, míg a Ferrarinak - a kevés bridgestone-os csapat és a kivételezés miatt - legalább 10 ezer. Nem hiszem, hogy ez különösebben méltányos lenne."
A költségcsökkentés legelszántabb harcosa, Paul Stoddart mellesleg úgy nyilatkozott, pozitív hangulatú tanácskozáson vannak túl az együttesek, a maga részéről hiányolta a Ferrarit. "Jobb lett volna, ha itt vannak" - mondta Stoddart. Januárban újra összeülnek a főnökök, addig lehet puhítani Todtékat.
A Londonban megjelentek ismét rábólintottak a 19 futamot tartalmazó előzetes versenynaptárra, így ismét biztosítottnak látszik a San Marinó-i, a Francia és a Brit Nagydíj jövője. Noha egyelőre Magny-Cours-nak és Silverstone-nak sincs aláírt szerződése, előbbi biztosan benne lesz a végleges kalendáriumban, utóbbi viszont még aggódhat: Ecclestone elővette keménykedő énjét, s csütörtökig adott haladékot a rendező BRDC-nek a kontraktus szignálásra. Amennyiben ez nem történik meg, nem lesz Brit Nagydíj jövőre. A versenynaptárat az FIA Világtanácsa pénteki ülésén véglegesíti.