Jelentősen átalakul a Forma-1 2013-tól, a jelenlegi V8-as motorokat 1,6 literes turbós blokkok váltják. A szabályváltoztatás célja, hogy az F1 tisztábbá és környezetbarátabbá váljon, emellett a Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) szívesen látna új motorszállítókat is.
Az első "külsős" cégről már le is hullt a lepel, a PURE nagy erőkkel fejleszti kis turbómotorját. Komoly szaktekintély áll a cég mögött, a BAR egykori csapatfőnöke, Craig Pollock gründolta a vállalkozást, a projektben az egykori Renault F1-vezérigazgató Christian Contzen is részt vesz. A PURE terveinek megvalósításában a TEOS Powertrain Engineering segít, amelyet fele-fele részben a Mecachrome és az IFO Energies Nouvelles birtokol.
Pollock már prezentálta terveit az FIA-elnök Jean Todtnak és Bernie Ecclestone-nak is, mindketten támogatásukról biztosították a céget. Pollock nagyobb szabású bemutatkozást tervez a barcelonai paddockban, két hét múlva.
"2013-as specifikációjú motorként a miénk kerül először tesztpadra, az év vége felé" - nyilatkozta Pollock az Autosportnak. "Több emberrel való elbeszélgetés után úgy gondoljuk, hogy jelenleg a mezőny előtt járunk. Hiszen ne feledjünk, az élcsapatok jelenleg V8-as motorjaikat fejlesztik és foglalkozniuk is kell velük a 2012-es szezon végéig, vagyis az új szabályokra csak később tudnak felkészülni."
"Autóban csak akkor tudjuk kipróbálni a motort, ha már van legalább egy ügyfelünk. Jelenleg minden jel arra mutat a Forma-1-en belül, hogy lesznek érdeklődők a motorunk iránt, a magam részéről biztos is vagyok ebben. Arról fogalmam sincs, hogy kiből lehet potenciális ügyfél, bármilyen nyilatkozat spekuláció lenne ezzel kapcsolatban."