A Japán Nagydíj délelőtti edzésén még a negyedik és ötödik helyen végeztek a Mercedes versenyzői, később azonban elpártolt tőlük a szerencse, és számos problémával szembenézve várják a hétvége folytatását.
Nico Rosberg autója az első tréning utolsó percében romlott el: az olajnyomás csökkenésére figyelmeztető szenzor felvillanása arra késztette a németet, hogy kapcsolja ki az egyébként is az élettartamának vége felé járó motort, amely már több mint kétezer kilométert futott. Az erőforrás kicserélése áthúzódott délutánra is, ami akadályozta Rosberg gyakorlását. "Nehéz napunk volt" - ismerte el. "Még nem tart ott a teljesítményünk, ahol akarjuk, ezért éjszaka le kell vonnunk a tanulságokat."
Ross Brawn csapatfőnök egyetértett vele. "Nem ez volt a legsimább péntekünk. Délelőtt Nico autójában gond volt az olajnyomással, ezért a szünetben kicseréltük a motorját, ez a művelet viszont átnyúlt a délutáni edzésre is. Utána kicsit besűrített programot teljesítettünk a gumik összehasonlításával és a versenyre való felkészüléssel" - mondta.
Ráadásul Michael Schumacher napja sem a tervezett módon ért véget: a német pilóta a délutáni edzés 76. percében a Spoon kanyar bejáratánál csípte meg a füvet, amitől megpördült és a falban kötött ki. "Úgy gondolom, túlságosan a következő kanyarra koncentráltam, ezért az egyik kerékkel ráhajtottam a piszokra és kicsúsztam" - elevenítette fel a bukást. "Az FIA elővigyázatossága miatt be kellett mennem az orvosi központba, de száz százalékig rendben vagyok."
"Összességében nem sikerült annyi adatot gyűjtenünk, mint amennyit akartunk, mert sok szünetet be kellett iktatnunk az autón végrehajtott változtatások miatt. A balanszon még muszáj javítanunk."
A visszavonulását bejelentő német hétvégi helyzetét külön nehezíti, hogy tíz rajthelyes büntetést kap az időmérőt követően, amiért Szingapúrban kilökte Jean-Eric Vergne-t.