Az ezt a szezont is gyengén kezdő McLarennél számítanak rá, hogy 2014-ben szintén nehéz idényük lesz, mert a Mercedesszel folytatott motorszállítói együttműködésük az utolsó évében már nem lesz olyan olajozott, mint eddig.
"Kétség sem férhet hozzá, hogy amikor egy kapcsolat a végéhez közeledik, legyen az a motorszállítónkkal vagy bárki mással, már nem működhet olyan hatékonyan, mint az elején vagy a közepén" - nyilatkozta az Autosportnak a csapat sportigazgatója, Sam Michael. "Ez az együttműködés nagyon hosszú volt. A Mercedes remekül ismer minket, és mi is ismerünk náluk mindenkit."
Michael szerint a Mercedest nem érte meglepetésként, hogy a McLaren úgy döntött, a gyári státusz biztosítása érdekében 2015-től a Forma-1-be akkor visszatérő Honda motorjaira vált. Ez az időzítés külön problémát okoz, mert 2014-ben új turbómotorokat vezetnek be, és a Mercedes attól tart, hogy a McLarenen keresztül a Hondához is eljutnak a fejlesztésével kapcsolatos, bizalmas technikai információk.
"Valóban nem kellemes helyzet, hogy utoljára éppen abban az egy évben kell motorokkal ellátnunk a McLarent" - ismerte el a Kleine Zeitungnak a Mercedes ügyvezető-igazgatója, Toto Wolff. "De bízom benne, hogy tiszteletben fogják tartani a szerződésükben foglaltakat, és nem osztják majd meg az adatokat a Hondával."
Michael azt mondta, a wokingi istálló 2015-ben igyekezni fog "alulígérni és túlteljesíteni." Hangsúlyozta, hogy jövőre fejlesztési céllal sem biztosíthatnak autót a Honda számára. "A tesztekre vonatkozó szabályok tiltják az idei és a tavalyi modell használatát, ezért csapatként nem adhatunk nekik kasztnit" - magyarázta. "2014-ben még 2013-as autót sem kaphatnak tőlünk. Ez szerepel a szabályzatban."