A fiatal versenyzők gumiteszttel kombinált gyakorlásának második napján Daniel Ricciardo teljesítményére irányult a legnagyobb figyelem, az ausztrál ugyanis két istálló autóját is vezethette csütörtökön: délelőtt saját csapatával, a Toro Rossóval gyakorolt, a nap második felére pedig átülhetett a Red Bullba. Az osztrákoknál végzett munkája akár a pályafutása alakulását is befolyásolhatja, hiszen versenyben van Kimi Räikkönennel Mark Webber év végén megüresedő üléséért.
A szerdainál néhány fokkal hűvösebb, de napos és száraz időben a fiatal ausztrálnak sikerült megfutnia a nap leggyorsabb köridejét, a Toro Rosso volánja mögött azonban jobban szerepelt, mint a címvédő istállóval. Délelőtt egy 1:32.972-es körrel vette át a vezetést, ezzel több mint 6 tizedet vert Kevin Magnussen szerdai legjobb idejére. A nap hátralévő részében senki sem tudott ennél gyorsabb kört futni, maga Ricciardo is 2 tizeddel maradt el a Toro Rossóval elért köridejétől. A Red Bullnál ráadásul kínosan sikerült a bemutatkozása: csupán 7 kört tett meg, mielőtt a Luffield kanyarnál kicsúszott a kavicságyba, a gyakorlást rövid időre le is állították miatta.
Az ausztrál a nap végén elismerte, hogy nem műszaki probléma miatt csúszott le a pályáról. „Csak én hibáztam. Valószínűleg túl keményen hajtottam, elvesztettem az uralmamat az autó hátsó része felett” – nyilatkozta még mindig elégedetten. „Holnap Sebastian (Vettel) köridőit fogom figyelni. Remélem, nem lesz annyival gyorsabb, hogy szégyenkeznem kelljen miatta…”
Ricciardo Red Bullos ideje csak a harmadik helyre volt elég, ennél gyorsabb kört tudott futni a Toro Rossónál debütáló Carlos Sainz Jr. is. A mindössze 18 éves spanyol – aki a kétszeres rali-világbajnok Carlos Sainz fia – alig fél századot kapott Ricciardótól, 1:33.016-os idővel zárta a napot. Sainz Jr. életében először ült Forma-1-es autóban, de pénteken rögtön kipróbálhatja a Red Bull RB9-esét is.
A negyedik legjobb köridőt a Lotus tesztpilótája, Davide Valsecchi érte el. A 2012-es GP2 bajnok – aki először vezethette egy teljes napon keresztül a Lotust - az új szerkezetű gumik mellett aerodinamikai elemeket is tesztelt. Az olasznak a nap elején kisebb nehézségei támadtak, ugyanis nem működött a rádiója, a bokszutca falánál felmutatott információs táblákat pedig nem vette észre, ezért a Lotus körökön keresztül hiába próbálta visszahívni a bokszba.
A McLarennél csütörtökön Oliver Turvey vette át az autót Magnussentől. 2 tizeddel volt lassabb a dán szerdai idejénél, ez az ötödik helyre volt elég, alig egy tizeddel előzte meg a Force Indiával délelőtt köröző James Caladót. A GP2-ben jeleskedő brit a Force India fejlesztéseit próbálta ki, a nap végén pedig lenyűgözve nyilatkozott arról, hogy milyen érzés Forma-1-es autót vezetni.
„Fantasztikus volt. Egyszerűen elképesztő – remek lehetőséget kaptam” – mondta az Autosportnak. „A tegnapi nap inkább arról szólt, hogy hozzászokjak az állati erővel bíró F1-es autóhoz. Ma már rendesen teszteltem – dolgoztam a beállításokon, és kipróbáltam néhány megoldást, ez remélhetőleg segítséget jelent a csapatnak.”
Calado mögött Antonio Felix da Costa végzett a Red Bull-lal, aki másfél napnyi tesztelés után kijelentette, teljes mértékben készen áll az F1-es debütálásra. „Amikor az utolsó etap után kiszálltam az autómból, arra gondoltam: ’Készen állok, akarom ezt’”- nyilatkozta a Red Bull utánpótlás-programjában nevelkedő portugál. „Remek lehetőséget kaptam, a háromnapos teszt felén vezethettem az autót. Szerintem ez jó jel, hiszen a csapat bízik abban, hogy el tudom végezni a munkát.”
A 8. helyet a Ferrari tesztpilótája, Davide Rigon szerezte meg, ő holnap átadja az autót Felipe Massának. Az olaszt Pastor Maldonado követte, aki a délelőtti munkája elvégzése után kritizálta a teszt lebonyolításának menetét. Szerinte a csapatok munkáját túlságosan korlátozzák azzal, hogy az állandó versenyzők csak a gumikat tesztelhetik – az autójukra nem szerelhetnek fel új alkatrészeket, és különböző beállításokkal sem próbálkozhatnak.
„Szerintem még dolgoznunk kell azon, hogy többet megtudjunk ezekről a gumikról – ma a korlátozások miatt ezt nem tudtuk megtenni” – nyilatkozta az Autosportnak. „Érdekes lesz ezekkel a gumikkal dolgozni, meglátjuk, hogy az autónkon tudunk-e javítani.”
A Sauber a mezőny hátsó felében zárta a napot, a gumikat tesztelő Nico Hülkenberg a 10., Robin Frijns pedig a 12. helyen végzett. A holland tesztpilóta miatt egyszer meg kellett állítani az edzést, mert Ricciardóhoz hasonlóan kicsúszott a Luffieldnál. „Délelőtt sok ellenőrző kört futottunk. Dél körül végre mért köröket futhattam, majd változtattunk az autóm beállításain. Ezután viszont nem volt olyan jó az autó balansza, ezért kipördültem, és egy gyors körrel zártam a napot” - magyarázta.
A Sauberek közé Daniel Juncadella fért be, a 15 versenyzőből álló mezőny végén pedig a Caterhammel debütáló Will Stevens, a Force Indiába délután beleülő Paul di Resta és a Marussiát tesztelő Rodolfo González végzett. A teszt záró napján is érdemes lesz figyelni az eseményeket, hiszen a Red Bull-lal pályára hajt Sebastian Vettel, a Ferrarinál Felipe Massa folytatja a munkát, a Williamsnél pedig először vesz részt rendes versenypályán futott teszten Susie Wolff.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!