Bár a 2014-es idény előzetes versenynaptárát várhatóan szűk két hónapon belül, szeptemberben nyilvánosságra hozzák, jelenleg még csak találgatni lehet, hogy pontosan mely országok láthatják vendégül a Forma-1-et. A versenyek megrendezési jogáért ugyanis szokás szerint több helyszín pályázik, mint amennyinek helyet tudnak szorítani, így néhány pálya vélhetően kiszorul a naptárból.
A probléma alapja, hogy az idén látott 19 versenyhelyszínhez jövőre még hárman csatlakoznának: az Orosz Nagydíj 2014-es debütálásáról már évekkel ezelőtt döntöttek, az eredetileg idénre tervezett New Jersey-i futamot is jövőre halasztották, a múlt héten pedig a Red Bull jelentette be, hogy a tulajdonukban lévő, korábban A1-Ring néven ismert osztrák pályán a következő hét évben F1-es verseny fognak rendezni.
A három újabb nagydíjjal viszont 22-re nőne a 2014-ben rendezett versenyek száma, ezt pedig sem Bernie Ecclestone, sem a csapatok nem szeretnék. Bár a Forma-1 nagyura elejtett egy olyan megjegyzést, hogy „szükség esetén” kibővítené a versenynaptárat, szerinte is az lenne az ideális, ha egy évben legfeljebb 20 futamra kerülne sor.
A veszélyben lévő versenyek között gyakran emlegetik a mezőny és a szurkolók körében is népszerűtlen, ráadásul pénzügyi gondokkal is küzdő Koreát, de az is erősen kétséges, hogy New Jersey valóban meg tudja rendezni az Amerikai Nagydíjat jövőre. Noha a szervezők bizonygatják, hogy a munka üteme a tervek szerint halad, egyes híresztelések szerint még mindig nem kapták meg a megfelelő engedélyeket az utcai versenyre, és az igényelt támogatások sem érkeztek meg.
Komoly bajba kerülhet az eddig kétszer megrendezett India Nagydíj is, különösen Ecclestone hétvégi nyilatkozata után. „Hogy jövőre is lesz-e Indiai Nagydíj? Valószínűleg nem” – jelentette ki a brit a Reutersnek annak ellenére, hogy a versennyel 2015-ig szerződése van. Annyit árult el, hogy a futam politikai okokból eshet ki a naptárból, részleteket azonban nem közölt. A verseny promótere, a Jaypee Sports International egyébként júniusban kiadott egy közleményt, melyben „teljesen alaptalannak és rosszindulatúnak” minősítették a verseny elvesztéséről szóló spekulációkat.
A sok bizonytalanság mellett legalább az tisztázódhat, hogy az idénynyitó futamot 2014-ben is Ausztráliában rendezik. Sokáig úgy tűnt, hogy a 2006 és 2010 után újra Bahrein rendezheti az idény első versenyét, a hírek szerint azonban Ecclestone nem engedett az arabok kérésének, és a már hagyományosnak mondható melbourne-i nyitófutam mellett döntött. A 2014-es idény egyébként a tervek szerint március 16-án kezdődik majd.
Magyar szempontból pozitív hír, hogy a Hungaroringért a következő években biztosan nem kell aggódnunk: a csapatok és a versenyzők által is kedvelt pálya szerződését a hétvégén 2021-ig meghosszabbították.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!