A hétvégi Magyar Nagydíj rendkívül fontos lesz a Pirelli számára, itt debütálnak ugyanis az elvileg biztonságosabb, vadonatúj gumik, amelyek a 2012-es abroncsok szerkezetét ötvözik az idei keverékekkel. A Pirelli nagyköveteként dolgozó korábbi Forma-1-es versenyző, Jean Alesi szerint a Hungaroringen is vigyázni kell majd a gumikra, de korántsem annyira, mint a korábbi futamokon.
„Van némi gumikopás, ez azonban inkább a kigyorsításokkor és a féktávokon jelentkezik, nem pedig a gyors kanyarok miatt. Különösen arra kell figyelni, hogy az etapok végére ne menjenek tönkre a gumik” – magyarázta a pályafutása során több mint 200 futamot teljesítő francia. A Hungaroringen közismerten nehéz előzni, de Alesi szerint „kicsit segített” a helyzeten, amikor 2003-ban mintegy 200 méterrel meghosszabbították a célegyenest.
„Ezen a pályán soha nem volt túl izgalmas vezetni, a Forma-1-es történelem és kultúra szempontjából azonban nagyon fontos a futam” – vélekedett a francia az 1986-ban debütáló Magyar Nagydíjról. „Amikor először itt versenyeztem, Magyarország még a vasfüggöny mögött volt, és többek között a nagydíj is változásokat hozott az akkor még kommunista befolyás alatt álló területen.”
Alesi szerint a rendszerváltás előtt a futamra a „közelgő felszabadulás szimbólumaként” is lehetett tekinteni, s bár azóta több mint két évtized telt el, a lelkes szurkolótábor miatt ma is szívesen utazik Mogyoródra.
A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery szerint a szabadedzéseken végzett munka nagyon fontosnak ígérkezik a magyar pályán, hiszen a kevés előzési lehetőség miatt kulcsszerepe lesz a stratégiának. „Az általunk kiválasztott közepes és lágy keverékű abroncsok lehetőséget adnak a csapatoknak arra, hogy a stratégiájukra támaszkodva próbáljanak előrejutni a pályán” – nyilatkozta Hembery. Szerinte a Hungaroringen várható „nagyon magas” hőmérsékletek is befolyásolják majd a gumikopás mértékét – az előrejelzések szerint a verseny napján a levegő akár 37 fokos is lehet.
„A viszonylag alacsony oldalirányú igénybevétel miatt inkább a gumik teljesítménye, nem pedig a tartósságuk lesz korlátozott” – magyarázta a sportigazgató. „A csapatok is erre alapozzák majd a stratégiájukat – megpróbálják az abroncsokat minél tovább az optimális intervallumban működtetni. A legújabb gumijaink tervezése ezt is elősegítheti.”
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!