Az előző években az új F1-es autók tervezésekor a mérnökök átvehettek elemeket a korábbi modellekből, de 2014-ben gyakorlatilag mindent az alapoktól kell kezdeniük az 1,6 literes, hathengeres turbómotorok érkezése miatt. Több szakember úgy érzi, hogy az új erőforrások hűtése jelenti majd a legfőbb nehézséget.
"Teljesen mások lesznek a hűtési követelmények. A turbófeltöltőhöz tartozik majd egy hűtő, és az energiavisszanyerő rendszer sokkal nagyobb lesz, ami természetesen több hőt fog termelni. Emellett a váltót, a hidraulikaolajat és a vizet is hűteni kell" - magyarázta a Toro Rosso technikai igazgatója, James Key az f1.com-nak. "Mindent a lehető legszűkebb helyre akarunk betömöríteni. Új technológára lesz szükség, a jelenlegit nem lehet átvinni a következő évre."
A hűtőrendszert azért kell a lehető legkisebb helyre bezsúfolni, hogy az aerodinamikával foglalkozó mérnökök a legoptimálisabbra tervezhessék az autó burkolatát és az aeroelemeket. Mark Smith, a Caterham technikai igazgatója egyetért Key véleményével.
"A hűtés jelenti majd a legnagyobb kihívást. Úgy gondolom, ez az, ami miatt a legtöbb szakember vakarja a fejét. Viszonylag egyszerűen lehet megfelelő hűtési megoldást találni, de olyat már nehezebb, amely megfelelően hűt, és egyúttal optimális az aerodinamikához" - mondta.
A KERS-t felváltó új hibrid rendszer, az ERS egy körben 161 lóerős teljesítménytöbbletet ad majd 33,3 másodpercig.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!