Fernando Alonso a 4. helyre kormányozta a Ferrarit a Japán Nagydíjon, úgy, hogy a rajt és a cél között gyakorlatilag nem is látta az előtte végző trió tagjait. "Nem voltunk olyan gyorsak, mint a Red Bullok vagy (Romain) Grosjean, tehát a 4. hely volt a maximum. A tempónk kicsit javult a hétvége korábbi részéhez képest, de az első három túl erő volt nekünk" - ismerte el a spanyol, aki ettől függetlenül örül, hogy "a konstruktőri bajnokságban értékes pontokat" szerzett csapatának.
Alonso eleinte a 6. helyen haladt, de hiába tűnt el az útjából Nico Rosberg és Felipe Massa is - utóbbit egyébként még a büntetés előtt lehagyta -, Nico Hülkenberg egy elévágással megelőzte, s csak az utolsó körök egyikében tudta visszaverekedni magát a Sauber elé. Eredménye azt jelenti, hogy immár ő tartja a csúcsot a Forma-1-ben a szerzett pontokat tekintve, Michael Schumacher 1566 egységes rekordját adta át a múltnak.
"Közölték velem, hogy már nekem van a legtöbb pontom az F1 történetében, szóval ez egy szép nap - a pontszerzési örökranglista éllovasának lenni nagyszerű" - nyilatkozta. "Tudom, hogy változott a pontrendszer, azonban ha valamikor megelőznek engem ezen a listán, senki sem fog emlékezni a pontrendszer változására."
Alonso ezzel arra utalt, hogy 2010 előtt legfeljebb csak 10 pont járt a győzelemért, s kevesebb pont a többi helyezésért, azóta viszont lényegesen megemelték a pontszerzők számát és a kiosztott pontok mennyiségét. Ez természetesen jelentősen torzítja a pontszerzési statisztikákat.
A Forma-1 történetének legtöbb pontot gyűjtő versenyzői
(zárójelben az szerepel, hogy hány ponttal állnának, ha az előző, 10-8-6-5-4-3-2-1-es rendszer maradt volna 2009 után is)
1. Alonso - 1571 pont (985)
2. M. Schumacher - 1566 pont (1438)
3. Vettel - 1351 pont (683)
4. L. Hamilton - 1074 pont (587)
5. Button - 1059 pont (620)
6. Webber - 996.5 pont (504,5)
7. Räikkönen - 963 pont (753)
8. Prost - 798.5 pont (798.5)
9. Massa - 794 pont (501)
10. Barrichello - 658 pont (622)
Jól látszik, hogy az örökranglista első tíz helyezettjéből kilenc olyan pilóta, akinek a karrierjének legalább egy kis része a legújabb pontrendszer idejére esett. Az új generáció pontjainak számának növeléséhez a több verseny, valamint a megbízhatóbb technika is hozzájárult.
Sebastian Vettel még nem biztosította be magának a 2013-as vb-címet, de Alonso szerint "ez már csak idő kérdése", és ő már amúgy sem reménykedik. "Próbáljuk továbbra is a legjobb formánkat nyújtani vasárnaponként. Amint eldőlt a bajnokság matematikailag is, gratulálni fogunk neki."
Felipe Massa csak 10. lett, pedig eleinte maga mögött tartotta Alonsót. A hátraesését egy bokszutcán áthajtásos büntetés okozta, ami nélkül a Ferrari technikai igazgatója, Pat Fry szerint a brazil az 5. helyért harcolhatott volna. A brazil elismerte, hogy hibázott, amikor túl átlépte a sebességhatárt a bokszutcában. "Nem vettem észre, hogy túl gyorsan megyek. Kár, mert ez először fordult elő velem" - mondta. "A büntetés letöltése után beragadtam a forgalomba, és azok az autók, melyek háromszor mentek ki kerékcserére, a futam végén könnyedén megelőztek az új gumikon."
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!