Mark Webbernek a Brazil Nagydíj volt az utolsó futama a Forma-1-ben, hiszen ahogy azt már hónapok óta tudni lehet, a jövő évtől a Porsche sportautóival fog versenyezni. Mivel a Red Bull már bebiztosította mindkét bajnoki címet, a hétvégén sokat tudott az ausztrál versenyző búcsúztatására koncentrálni, és ez tulajdonképpen a kettős győzelmüket is háttérbe szorította.
Webbernek nem sikerült győzelemmel befejeznie a karrierjében most véget érő fejezetet, mert csapattársa mögött a 2. helyen ért célba, de ez a leintés után szinte nem is került szóba, mert mindenki a búcsúról faggatta. "Ma az volt nehéz, hogy beszálljak az autóba, akkor elöntöttek az érzelmek. Az volt a legintenzívebb érzés egész nap. Az utolsó kört élveztem, és elnyújtottam, amennyire lehetett" - mondta. "Túl vagyok a nehezén, boldogan fogok távozni."
"Ebben a sportágban nem tudjuk könnyen megélni az érzelmeket. Arra gondoltam, hogy kellemes lenne levenni a sisakot, nézni a sportbírókat és a szurkolókat, hallgatni a zajt, amihez így nem szoktam hozzá" - részletezte a levezető kört, melyet a fejvédője és maszkja nélkül tett meg. Ezért máskor talán büntetést kapott volna.
Webber és Vettel újfent elmondta, hogy nem volt felhőtlen a kapcsolatuk csapattársként, viszont kölcsönösen tisztelik egymást. A német is hangsúlyozta, hogy "sokat tanult Marktól, általa jobb versenyzővé vált." Webber erről így beszélt: "Seb és köztem nem mindig volt a legjobb a kapcsolat, de nagyszerű vele, és Fernando Alonsóval a dobogóra állva távozni. Ők a generáció legjobbjai, tehát ez kellemes volt számomra, mert azt jelenti, hogy még mindig képes vagyok felvenni velük a harcot. Ugyanakkor tudom, hogy ez a megfelelő idő befejezni."
Vettel egyébként nem kis tett hajtott végre Interlagosban, hiszen zsinórban kilencedszer győzött, amivel beállította Alberto Ascari 1952 és 1953 közti rekordját. Ezt a teljesítményt szerényen értékelte.
"Nem akarom összehasonlítani a rekordot a mai sikerünkkel, nem lenne igazságos. Ascari idejében más volt vezetni, sokkal gyakrabban elromlottak az autók, és a csapatok is kevésbé teljesítettek kiegyensúlyozottan. Szóval ma másféle rekordot értünk el."
A csapatnak azonban nem alakult zökkenőmentesen a verseny: Lewis Hamilton és Valtteri Bottas ütközése után fennállt a Safety Car pályára küldésének veszélye, ezért a Red Bullnak kapkodva, közvetlenül egymás után kellett lebonyolítani a két pilóta utolsó kerékcseréjét.
Vettelt a körének a végén hívták be bokszba, Webber viszont nem. "Már a kör elején megkaptam a bokszba hívó üzenetet" - nyilatkozta az ausztrál. "Amikor fékeztem a bokszutcába menet, felpillantottam a nagy kivetítőre, és láttam, hogy Seb ott áll a garázsnál. Arra gondoltam, hogy 'ez remélhetőleg csak visszajátszás', de nem az volt. Amikor áthajtottam a (bokszutcában lévő) dombon, láttam, hogy (Vettel) ott van a bokszban, és arra gondoltam, 'p*csába, itt gáz van.'"
A futam után Vettel és Webber jelképesen kivégezte a motorjait, alaposan megjáratva őket a Red Bull garázsában, így búcsúzva a V8-as korszaktól.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!