Vágólapra másolva!
Rosberg elégedett azzal, hogy a konstruktőri bajnokság 2. helyére hajtó Mercedes a második sorból indulhat az Abu-Dzabi Nagydíjon. Hamilton úgy lett negyedik, hogy az utolsó körében megpördült - véleménye szerint egy műszaki hiba következtében, amit utóbb a Mercedes megerősített.

A Mercedesnek nem sikerült legyőzni a Red Bullt az Abu-Dzabi Nagydíj kvalifikációján, viszont a csapat versenyzői elmondhatják magukról, hogy Mark Webber és Sebastian Vettel mögött ők érték el a legjobb eredményt. Nico Rosberg és Lewis Hamilton a Q2-ben még meg is előzte a Red Bullokat, a Q3-ban azonban nem sikerült megismételni ezt a teljesítményt.

Rosberg 462 ezredes hátránnyal a 3. helyen végzett a döntő felvonásban, ennek ellenére nem csalódott. "Mi vagyunk a 'legjobbak a mezőny maradék (Red Bullok mögötti) részében', ami a célunk volt erre a hétvégére, sőt, időnként közel is tudunk férkőzni a Red Bullokhoz" - mondta.

"A konstruktőri bajnokság az, ami számít nekünk, és a második rajtsor elfoglalása hasznos, hiszen a Lotus kezd formába lendülni, miközben a Ferrari eléggé hátraesett." Ezzel arra utalt, hogy a csapatok bajnokságában a Mercedes a 2. helyre hajt - ami modern kori történetében a legjobb szezonbeli eredmény lenne -, és tett egy lépést afelé, hogy növelje előnyét a Ferrari és a Lotus előtt.

Nico Rosberg (Mercedes) Forrás: AFP

Hogy Hamilton mire lett volna képes, arra nem derült fény, ugyanis a Q3-ban csak egy mért kört ment, de nem önszántából: a második próbálkozásakor, amikor elvileg a legjobb volt a pálya tapadása, megpördült a 14-es kanyarnál. "Átmentem a sikánon, beletapostam a gázpedálba, de kitört az autó" - részletezte Hamilton. "Utána, amikor próbáltam tovább menni vele, nem mozdult, szóval valami tönkrement." A műszaki hiba tényét később a Mercedes is megerősítette. Az autón a jobbhátsó lengőkar törött el, amit az intenzív rázókő-használat okozhatott a 13-as kanyarnál.

Hamilton hozzátette, hogy az előzés szempontjából nem könnyű a Yas Marina Circuit, de egy jó rajttal talán részese lehet a dobogóért zajló küzdelemnek. Egyébként úgy érezte, hogy a megpördüléssel végződő körével akár az első rajtsorba is beférkőzhetett volna, mivel előtte négy tizeddel jobban állt, mint előző körében.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!