Élő:
Vágólapra másolva!
Egy neves mérnök szerint komolyan fennáll az a veszély, hogy az új F1-es modellek még az utánpótlás-széria autóinál sem tudnak gyorsabbnak lenni. A Ferrari után a Renault is tesztelhette a turbómotorját.

A szabályváltozások miatt mindenki arra számít, hogy a 2014-es modellek másodpercekkel lesznek lassabbak az ideieknél, a korábban a Forma-1-ben dolgozó Enrico Scalabroni szerint azonban a vártnál is lassabb tempóra lehetnek majd képesek. Az 1,6-literes, V6-os turbómotorokkal felszerelt új autók nehezebbek lesznek, és az aerodinamikai módosítások miatt a leszorítóerő mértéke is csökkenni fog a jelenlegihez képest. A Pirelli ráadásul valószínűleg az ideieknél tartósabb, egyben lassabb abroncsokkal látja majd el a csapatokat.

A korábban a Ferrarinál és a Williamsnél is dolgozó, az utóbbi időben pedig egy GP2-es csapatot működtető Scalabroni attól tart, hogy az új F1-es modellek még az utánpótlás-kategória autóinál sem lesznek gyorsabbak. 2013-ban a Forma-1 és a GP2 leggyorsabb autói között körönként 8-10 másodperc volt a különbség.

A Renault a WSR egyik 3.5-ös autójában tesztelhette az új motorját Forrás: Renault

„Nem akarok vészharangokat kongatni, de nem lepődnék meg, ha a GP2-es autók ugyanolyan gyorsak lennének, mint a Forma-1-esek” – nyilatkozta Scalabroni az El Mundo Deportivónak. „Egyszerű számításokkal kikövetkeztethető, hogy ez valóban megtörténhet, legalábbis az F1-es autók fejlesztésének kezdeti szakaszában.”

A Forma-1 motorszállítói közben a pályán is elkezdték tesztelni az új erőforrásaikat, a teszttilalom miatt azonban egyelőre nem F1-es autókban próbálják ki a turbókat. Egy hétvégén napvilágot látott videó szerint a Ferrari Fioranóban körözött egy utcai autóval, amely a motorhang alapján az új F1-es erőforrással volt felszerelve.

Az Omnicourse szerint nemrég a Renault is pályára vitte a V6-os turbómotorját, mégpedig egy Magny-Cours-i teszten, ahol egy Formula Renault 3.5-ös autóba szerelték bele a 2014-es idényre szánt motorjukat. Egyelőre egyik csapat sem nyilatkozott arról, hogy valóban végeztek-e éles tesztelket az új erőforrásaikkal.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!