Lewis Hamilton közismerten nem szereti, ha vissza kell fognia magát: korábban is rendszeresen panaszkodott a rádióba, amikor a gumik kímélése érdekében kénytelen volt lassítani. Erre idén valószínűleg még gyakrabban lesz szüksége, mert a versenytávra vonatkozó szigorú, 100 kg-os üzemanyaglimit miatt mindenkinek körültekintően kell majd gazdálkodnia a benzinnel. A Mercedes GP főnöke, Paddy Lowe azonban úgy véli, Hamilton győzelmi esélyeit ez nem csorbítja.
„Azt hiszem, felfújják a jelentőségét" – mondta. „Kétségkívül szerepet fog játszani a versenyeken, de bízom benne, hogy nem válik meghatározó tényezővé. Tavaly is láttunk rá néhány példát, többek között Lewisszal is, hogy egy versenyzőnek vissza kellett fognia magát, nem autózhatott minden körben a határon, ami valóban frusztráló."
„Ám a Forma-1 hosszú történetének döntő része során ugyanígy volt: az üzemanyaggal és a gumikkal takarékoskodni kellett. Én csak abban bízom, hogy ez nem válik uralkodó tényezővé, s ezzel nem teszi unalmassá a küzdelmet."
A Mercedest az első tesztsorozat alapján, ahol a csapatok közül elsőként egy teljes, 74 körös versenyszimulációt is tudtak teljesíteni az új hajtáslánccal, máris a 2014-es világbajnokság egyik legfőbb esélyesének kiáltották ki. Bernie Ecclestone az intelligens versenyzőként ismert Nico Rosberget tartja a vb-cím favoritjának, és a német maga is szokatlanul optimistán nyilatkozott.
„Király, hogy ezt mondta. Tényleg bízunk benne, hogy az idén sok futamot nyerhetünk" – válaszolta Rosberg a Berliner Kuriernek, amikor szembesítették Ecclestone állításával. „Sajnos ahhoz még túl korán van, hogy a világbajnoki címről beszéljünk, de megbízhatóság szempontjából jól szerepeltünk a (jerezi) teszten. Kört kör után tudtam teljesíteni, éppen, amikor rengeteget kellett tanulnunk. Ez kellemes érzés volt, különösen annak ismeretében, hogy a többiek nem tudtak ilyen sok időt tölteni a pályán."
Ez elsősorban a teszt négy napja alatt mindössze 21 kört teljesítő Red Bullra érvényes, Rosberg azonban hangsúlyozta, hogy nem örül az ellenfelek gondjainak. „Nekem elég, ha lesz esélyünk a győzelemre" – mondta. „Ettől függetlenül nyilvánvaló, hogy a Red Bullnak és a Renault-nak problémái vannak az új hajtáslánccal. Mi jobban végeztük el a házi feladatunkat. A legfontosabb mégis az lesz, hogy a melbourne-i rajtrácson hová kerülünk – nagyon szeretném, ha harcolhatnék Sebastian (Vettel) ellen."
A szerdán kezdődő bahreini teszt első napján Hamilton ülhet be a Mercedes autójába. Az összes csapat beosztása itt tekinthető meg.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!