Az új turbókorszak első idényére a Mercedes egyértelműen erősebb motort épített, mint a Ferrari és az olaszokhoz képest is lemaradásban lévő Renault. A szakértők szerint a németek sikerének egyik titka az lehet, hogy egy trükkös megoldást alkalmaztak a motor részegységeinek elrendezésében: a turbinát a motor mögött, a kompresszort pedig tőle távol, a motor előtt helyezték el. Az elrendezés több szempontból is segítheti a Mercedes csapatait, lerövidíti például a turbólyukat, és aerodinamikai előnyökkel is jár.
A Renault F1-es programját a pálya mellől irányító Rémi Taffin korábban azt mondta, a Mercedes megoldása valószínűleg nincs nagy hatással a motorok teljesítményére, most viszont elismerte, hogy a jövő évi erőforrás tervezésénél megfontolják a speciális elrendezés alkalmazását. Szerinte tévedés lenne nem megvizsgálni, hogy a megoldás valóban számottevő előnyökkel jár-e. „Természetesen más lehetőségeket is számba veszünk" – mondta Taffin. „Az összes lehetséges megoldást megvizsgáljuk."
A francia hozzátette, jelenleg még semmit nem tud elmondani arról, melyik elrendezést választja a Renault, hiszen a motor a fejlesztési szakaszban van. Azt azonban hangsúlyozta, hogy a számos új alkatrész ellenére nem kell radikális változásra számítani a 2014-es motorjukhoz képest. „Nem lesz nagy különbség" – nyilatkozta Taffin, aki szerint a V8-as korszak szívómotorjai is nagyon hasonlítottak egymásra, de az utolsó évre az alkatrészek 90 százalékán módosítottak a kezdetekhez képest. „Az alap hasonló lesz, de sok elemen változtathatunk."
Elsőszámú partnercsapata, a Red Bull az utóbbi hónapokban többször is keményen kritizálta a Renault teljesítményét, Christian Horner az Osztrák Nagydíj után „elfogadhatatlannak" minősítette a franciák munkáját. Azóta komoly átszervezések történtek a motorgyártó vezérkarában: az F1-ért felelős részleg elnöke, Jean-Michel Jalinier lemondott, a Caterham éléről távozó Cyril Abiteboul pedig visszatért a franciákhoz.
Horner elmondta, a Red Bull elégedetten figyelte a változásokat, hiszen ez is jelzi, hogy a Renault komolyan veszi a feladatát. „Nagyon pozitív változások történtek a menedzsmentben" – mondta a csapatfőnök. „Tisztában vannak vele, hogy baj van, és ezekkel a változásokkal próbálják csökkenteni a hátrányukat a Mercedeshez képest."
„Ehhez időre lesz szükségük, de most már megfelelő a hozzáállásuk, ezért biztosan javulni fogunk" – tette hozzá. „Egy nagyon kicsit már előreléptünk, de továbbra is keményen kell dolgoznunk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!