Elismerően beszélt a Williams szingapúri munkájáról Rob Smedley, a csapat teljesítményéért felelős mérnöke. A Ferraritól az idén visszatérő Smedley egyetértett felettesével, Pat Symonds technikai igazgatóval, akit szintén elégedettséggel töltött el az összehangolt munka.
„Pat azt mondta nekem, hogy az elmúlt 14-15 hónapban, amióta ő itt van, a Williams ezen a versenyhétvégén működött a legjobban, és ezt én is így gondolom" – idézte Smedleyt az Autosport.
„Nem csupán azért, amit a futamon elértünk. A hozzáállásunkkal, a tudományos felkészültségünkkel és a tapasztalatunkkal egész hétvégén tudtuk, hogy mikor mi a probléma. Már a második szabadedzés felénél elég pontosan tisztában voltunk vele, hogy mi okozott gondot, aztán nekiláttunk, és megoldottuk."
A Szingapúri Nagydíj pénteki szabadedzésein a Williams az idei formájához képest gyengén szerepelt, a szombati időmérőn viszont már ismét harcban voltak a legjobb helyezésekért. Végül a versenyzőik a harmadik rajtsorba kvalifikálták magukat, de nagyon közel tudtak kerülni az éllovas Mercedesekhez.
„Leszegett fejjel dolgoztunk, és szombaton már sokkal jobb helyzetben tértünk vissza. Úgy álltunk, ahogy kellett, ha nem még egy kicsit jobban" – mondta a brit szakember. „Nem hiszem, hogy ilyen jó tempóra számítottunk az időmérőn vagy a futamon, ami a remek csapatmunkának köszönhető."
Smedley szerint az idei évtől újjáépülő Williams jó úton halad afelé, hogy ismét a győztes csapatok közé tartozzon, de ez rövidtávon egyelőre nem feltétlenül tükröződik.
„A helyzet iróniája, hogy egy ideje ez a legrosszabb eredményünk, viszont jobban dolgoztunk, mint valaha" – jelentette ki. „Az idő múlásával hatékonyabban működünk."
„Ha ez a csapat világbajnok akar lenni, jobban kell működnie, mint az összes többinek a bokszutcában" – vélte. „(Szingapúrra) egy jól megalapozott tervvel készültünk, azt meg is valósítottuk, így a gyorsabb autók elé tudtunk kerülni."
A grove-i csapat erőfeszítéseit az éjszakai futam nem igazán tükrözte, mert Felipe Massa több mint 42 másodperc hátránnyal csak az 5. lett, Valtteri Bottas pedig a futam végén még a pontszerzésről is lecsúszott a teljesen elkoptatott gumik miatt. A finn versenyző egy Smedley által „furcsának" nevezett műszaki hiba miatt nehezen tudta kormányozni az autóját, ami intenzívebb gumikopáshoz vezetett.
„Szegény srác vagy 27 körön keresztül vezetett óriási ellenállású kormánykerékkel" – emlékeztetett Smedley. „Úgy írta el a jelenséget, hogy a kormány az elfordítás után úgy maradt, a húzóerő nem volt elég nagy ahhoz, hogy visszatérítse a középállásba. Nagyon különös, utána kell néznünk."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!