Ha nem üt be a Mercedes autóiba a krach, alighanem az USA Nagydíjon is a vb-címért vívott küzdelemben állva maradt Lewis Hamilton és Nico Rosberg közül kerül ki a győztes. A két versenyzőt mindössze 3 ezred választotta el a tabellán a délutáni edzésen, s mindketten több mint egy másodpercet vertek a mezőny többi részére.
"Nico nagyon gyorsnak tűnik. Roppant kemény meccs lesz, de készen állok rá" - közölte Hamilton, aki egy hajszállal gyorsabbnak bizonyult kettejük közül. Csapattársa nem aggódik a lemaradása miatt, és tudja - bár nem árulja el -, hol faraghat le további ezredeket. "Tudom, hol hiányoztak, szóval nem aggódom. Holnap ki fogom préselni őket" - ígérte.
Gond a műszaki gondokkal
A Mercedesnél azonban joggal tartanak a meghibásodásoktól: ahogy az idény során korábban többször, Austinban is műszaki gondok jelentkeztek az autójukban. Ezúttal Hamilton húzta a rövidebbet, és a legjobb köridő megfutása után, 20 perccel az edzés vége előtt be kellett parkolnia a garázsba. Rosberg "aggasztónak" nevezte a történteket.
"Teljesen megbízom a csapatban, de a helyzet természetesen nem ideális. Látszik, hogy az autónk még mindig nem száz százalékig masszív" - mondta. "Meg kell néznünk, hogy mi okozta a gondot, és megoldani." Paddy Lowe, a csapat technikai igazgatója "csekélynek" nevezte a problémát, amit a hidraulikafolyadék szivárgása okozott. "Nagy kihívás lesz elintézni, hogy mindkét versenyzőnk mind a három versenyen célba érjen" - tette hozzá.
Hamilton nem érzi úgy, hogy sokat vesztett a meghibásodással. "Szóltak, hogy 'állj meg, valami baj van az autóval', de nem hiszem, hogy ez jelentősen befolyásolná a hétvégémet" - mondta. "Levették az autó padlólemezét, és valami kifolyt, ami szivárgásra utalt." Annak mindenesetre örült, hogy az edzésnapon sújtotta technikai probléma, és nem szombaton vagy vasárnap.
A világbajnokság éllovasa vezetés közben panaszkodott a felváltásokra is, de kiderült, hogy ennek nem volt köze a hidraulikafolyadék szivárgásához.
Rosberget megtévesztette a vakarózás
Rosberg ezzel párhuzamosan a leváltásokra panaszkodott, ám teljesen alaptalanul hitte azt, hogy a váltójával van zűr. A háttérben egészen banális dolog állt: "Viszketett a lábam, és amikor (vakarózás közben) megemeltem, belerúgtam a kuplungba. Képzeljék el, ilyesmi is megtörténhet, és ebből lett némi probléma" - nyilatkozta. "Legközelebb nem szabad megemelnem a lábam, ha viszket."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!