A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
Vágólapra másolva!
Eddig a gyorsaságra koncentráltak, de mostantól az lesz a legfőbb céljuk, hogy az autóikat bombabiztosabbá tegyék. Niki Lauda közben elismerte, néha felbosszantja a Daimler igazgatótanácsát az őszinteségével, a versenyzőkkel viszont jó a kapcsolata. 

A gyorsaság szempontjából az élre állt a Mercedes 2014-ben, a megbízhatósággal azonban gondjaik voltak, hiszen az autóik a Ferrariknál és a McLareneknél is többször mondták fel a szolgálatot az idei szezon során. A műszaki hibák eleinte inkább Lewis Hamiltont sújtották, és úgy tűnt, a későbbi világbajnokot ez választhatja el a címtől, a szezon második felében viszont fordult a kocka, és Nico Rosberget is többször elérte a balszerencse.

„12 hónappal ezelőtt úgy döntöttem, javítok a minőségbiztosításunkon, ez azonban nem megy egyik napról a másikra" – nyilatkozta Paddy Lowe az Auto Motor und Sportnak. A szezon előtti teszteken a Mercedes autója kiemelkedően sok kilométert tudott megtenni, a versenyhétvégéken viszont gyakran találkoztak problémákkal. Lowe, a Mercedes technikai ügyekért felelős igazgatója szerint korábban nem tudtak erre a területre kiemelt figyelmet szentelni.

Lowe a megbízhatóságra szeretné helyezni a hangsúlyt Forrás: AFP

„Még nem volt időnk minden szükséges eljárást megváltoztatni, mert a legfőbb kihívás az volt, hogy az autónkat gyorsabbá tegyük. Amint ezt elértük, már foglalkozhatunk a megbízhatósággal. A Ferrari ezt még a Schumacher-korszakban tette meg, és még mindig nagyon magas szinten állnak" – ismerte el.

Gyakori problémáik ellenére 2014-ben minden versenyen legalább az egyik Mercedes pilóta dobogóra tudott állni. A tizenkilenc futamból mindössze három alkalommal nem Hamilton vagy Rosberg győzött, ráadásul ezek közül is csupán az egyik futam, a Kanadai Nagydíj eredménye vezethető vissza közvetlenül műszaki meghibásodásra.

Lauda: Néha kiborítom a menedzsmentet

A műszaki gondok mellett a versenyzők néha elmérgesedő versengése is problémaforrás volt a Mercedesnél. A csapat ügyvezetői jogkörrel nem rendelkező elnöke, Niki Lauda elárulta, ez a kérdés az anyacég igazgatótanácsa számára is fontos téma volt.

„A menedzsment néha kiborult miattam, mert megmondtam nekik, hogy mi fog történni" – idézte Laudát az FIA negyedévente megjelenő lapja, az Auto. „Volt egy igazgatótanácsi ülésünk Stuttgartban, ahol minden főnökünk ott volt, és azt mondtam: össze fognak ütközni. Erre megkérdezték, 'hogy mondhatsz ilyet?' Azt feleltem: azért, mert tudom, hogy így lesz'" – emlékezett az osztrák.

Lauda gyakran nyilvánosan is felhívja magára a figyelmet szókimondó stílusával, de úgy véli, a csapatnál fontos szerepet tölt be, mert múltjának köszönhetően hatékonyan tud közvetíteni a menedzsment és a pilóták között.

„A versenyzők tudják, hogy megvédem őket. Én vagyok az egyetlen, aki ugyanazt a nyelvet beszélem velük és a menedzsmenttel is. Nagyon jó a kapcsolatunk. Nehezükre esik meggyőzni engem bármiről is, amit nem tartok helyesnek" - mondta.

A korábbi háromszoros világbajnok elmondta, csak a belgiumi ütközés után kellett rendet tenni a versenyzők között, egyébként „béke volt, semmi acsarkodás". Úgy emlékszik vissza, hogy a futamok előtti megbeszéléseken is nyugodtan szoktak részt venni.

„Tudatában vannak a Mercedes iránti felelősségüknek, hogy elsőként és másodikként akarunk célba érni. Aztán az egyikük nyer, a másiknak pedig másodiknak kell lennie" - mutatott rá.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!