Michael Schumacher után Felipe Massa indult a legtöbb versenyen a Ferrari színeiben, de a brazil a 2014-es szezonban már a Williams pilótájaként szerepelt. A váltás egyértelműen bejött neki, hiszen szemlátomást többet ki tudott hozni magából, ráadásul az autója is erősebb volt a Ferrariénál.
A Mercedes motorral hajtott FW36 azonban hiába tűnt a második legerősebbnek a mezőnyben, a Mercedesen kívül a Red Bull is simán megelőzte a grove-i csapatot a konstruktőri tabellán - többek között azért, mert a szezon folyamán a Williams sok pontot elhullajtott különböző műveleti hibákkal, például stratégiai bakikkal és elrontott kerékcserékkel.
Massa azt mondja, elsősorban ebben kell fejlődniük. "A Williams a sok új szakemberrel olyan, mint egy új csapat. Idén sokkal több feladatot kellett elintézni, mint korábban, és a hozzáálláson is változtatni kellett" - nyilatkozta az Autosportnak. "Az istálló ebből a szempontból még le van maradva nem csupán a Ferraritól, hanem más nagyobb csapatoktól is."
"Megítélésem szerint a legnagyobb különbség az, hogy a Williams kevésbé kiépített szervezet. A Ferrarié sem teljesen az, de hatékonyabb az irányítása."
Jók a szélcsatornában
Massa ugyanakkor dicséri új csapata fejlesztési munkáját. "A Williams nagyon jól dolgozik a szélcsatornában. Az autó az első versenytől az utolsóig javult a szezon során, a csapatunk fejlesztési üteme valószínűleg gyorsabb volt, mint a többieké" - közölte.
"Fantasztikus munka zajlott a szélcsatornában, a kasztnival, a beállításokkal, sok mindennel. A Ferrarinál ez hosszú éveken át nem működött."
Massa a tabella 7. helyén végzett, míg csapattársa, Valtteri Bottas 4. lett. A brazil idén háromszor állhatott dobogóra - pont annyiszor, mint utolsó három ferraris idényében összesen.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren,