Élő:
Vágólapra másolva!
Miközben idén Romain Grosjean gyakran indulatosan reagált a problémákra, a venezuelai alig bosszankodott, és ez kifejezetten tetszett a Lotus mérnökének, Alan Permane-nek. Tudja, hogy Maldonado megítélése nem túl jó, de az egyik legjobb pilótának tartja, akivel valaha dolgozott.

A kiváló 2013-as éve után idén jelentősen visszaesett a Lotus, amely mindössze három versenyen tudott pontot szerezni. Tavasszal rövid ideig úgy tűnt, hogy a csapat erősödhet, de ez végül nem következett be, és az eredménytelenség okozta frusztráció elsősorban Romain Grosjeanon látszott: a francia többször is ingerülten kiabált a rádión, amikor egy újabb problémával szembesült.

Alan Permane, a Lotus vezető versenymérnöke a pilóta személyiségével magyarázza ezt. "Pastor a személyiségéből fakadóan nem bosszankodik, miközben Romain, nem kétség, ezt többször is megtette" - közölte az Autosporttal. "Sikeres akar lenni, versenyeket és bajnokságokat nyerni, de pocsék évünk volt."

"Jól akart teljesíteni (Grosjean), de olyasmit próbált elérni az autóval, amire az nem képes. Ez azonban csak péntekenként fordult elő vele, a szombati napokon már tisztán látta a helyzetet."

A Lotus gyötrelmes idényt zárt Forrás: AFP/Karim Sahib

A mérnök szerint az istálló másik versenyzője, Pastor Maldonado is mindent megtesz a sikerért, ám úgy véli, "egyszerűen csak jobban megbirkózik a problémákkal (Grosjeannál)", és tőle ezért nem láthattunk/hallhattunk dühös megnyilvánulásokat.

"Nem titok, hogy sok pénzt hoz a csapathoz. Az ő helyzetében nagyon könnyű lenne hisztizni, de egyszer sem tette. Sohasem. Szerintem ez nagyszerű" - mondta Permane. "Nagyon jók a képességei, és kőkeményen dolgozik. Bármi történjék, elvégzi a feladatát."

"Pastor megítélése borzasztó a kívülállók körében. Persze néha csinál butaságokat a pályán, de ő az egyik legjobb versenyző, akivel valaha dolgoztam. Nyugodtak a visszajelzései, semmi sem hozza ki a sodrából."

2014-ben a Lotus versenyzői összesen 12-szer estek ki a futamokról, ami csak a Caterham és a Sauber statisztikájánál jobb. Az istálló a Renault erőforrása helyett jövőre már a Mercedesét fogja használni.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!