Vágólapra másolva!
„Némi fejfájást” okozott a Williamsnek, hogy az FIA tavaly változtatott az orrkúpok kialakításának szabályain, mert az a vártnál nagyobb mértékben befolyásolta az aerodinamikai teljesítményt. 

A tavalyi konstruktőri világbajnokság 3. helyét, több dobogót és egy pole pozíciót megszerző FW36-os továbbfejlesztése a Williams idei versenyautója. Az FW37 tervezésekor olyan akadályokat szerettek volna lebontani, amelyekkel a 2014-es autó kapcsán találkoztak, árulta el Pat Symonds, a grove-i csapat technikai igazgatója, miután kiadták az autóról készült számítógépes grafikákat.

Symonds „meggyőzőnek" tartotta az előző autó aerodinamikai teljesítményét, de úgy véli, mindig van tér a fejlődésre - ezt tartották szem előtt az új modell megalkotásakor. Az FW37-et már azelőtt elkezdtek tervezni, hogy a tavalyi autó először a pályára lépett, de a 2014-es szezon hajrájában még mindig az elődjével kellett foglalkozniuk.

„Mivel meg akartuk szerezni a harmadik helyet a Ferrari előtt a 2014-es konstruktőri bajnokságban, még késő ősszel is folytattuk a fejlesztéseket, a csapat mérete azonban már mostanra eljutott arra a pontra, hogy ez menedzselhető volt, miközben az FW37-en is dolgoztunk" – mondta Symonds.

A Williams FW37 Forrás: Williams

A csapatfőnök Frank Williams szintén méltatta a személyzet tehetségét, elhivatottságát és a tavalyi év sikerét, hozzátéve, hogy 2015-ben is szeretnék felfelé ívelő pályán maradni.

„Az első, nagyon erős év után továbbfejlesztenénk az együttműködésünket a Mercedesszel, mert több dobogós helyet szeretnénk 2015-ben" - mondta. "Úgy érzem, az idei év ugyanolyan izgalmas lesz, mint az előző volt, nagyon várom, hogy már láthassam az autónkat az első versenyen."

Fejfájást okoztak az új szabályok

A közönség vegyes fogadtatásban részesítette az új FW37-et, elsősorban az orrkúp miatt, amely az FIA szándékai ellenére továbbra is hasonlít a tavaly folyamatosan kritizált, keskeny nyúlványokat felvonultató megoldásokhoz. Bár az idei nyúlvány az egész orrkúphoz hasonlóan rövidebb, esztétikusnak továbbra sem nevezhető, ráadásul Symonds szerint a mérnököknek is megnehezítette a dolgát.

„A szabályváltozás kisebb fejfájást okozott számunkra. Az új első válaszfal és az orr megváltozott geometriája sokkal nagyobb hatással járt, mint azt eleinte vártuk, és az aerodinamikai következményei is elég mélyrehatóak voltak" - magyarázta. "A csapat keményen dolgozott, hogy visszanyerjék, amit a szabályok miatt elvesztettünk."

A képeken nem látható, de a Williams alaposan átrendezte az autó belső kialakítását is, amit jelentős tömegnövekedés nélkül tudtak megtenni. A grove-i istálló komolyan készül arra, hogy megszorítsák a tavaly szinte utolérhetetlen gyári Mercedest.

„Minél stabilabbak a szabályok, a mezőny annál szorosabb lesz. Remélem, hogy csapatként inkább fenn tudjuk tartani a lendületünket a Mercedes legyőzéséhez, mint a mögöttünk lévő ellenfelek, akik minket akarnak utolérni. Ez nem csak a stabil szabályokon, hanem a csapaton, és minden alkalmazottunkon is múlik, akik folyamatosan fejlődnek."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!