Olyan volt, mintha kést döftek volna a hátába, mondta Valtteri Bottas a fájdalmakról, amelyeket a melbourne-i Q2-ben érzett, s amelyek végül ellehetetlenítették a részvételét a két héttel ezelőtti Ausztrál Nagydíjon. A finn pilóta felkészültnek érezte magát, hogy rajthoz álljon, de az FIA orvosai a leletei alapján azt javasolták, ne üljön autóba.
Bottas „nagyon csalódott” volt a döntés miatt, de elfogadta azt, és egyet is értett az FIA álláspontjával, az Ausztrál Nagydíj óta pedig jelentős változtatásokat is elvégeztek a Williamsen, hogy a fájdalmak ne térjenek vissza.
„Van egy elég jó elképzelésünk, úgyhogy jelentősen megváltoztattuk az ülés és a pedálok elhelyezését” – mondta Bottas. „A hátam így természetesebb helyzetben van az autóban, és a porckorongokon kisebb a nyomás. Szerintem most jól eltaláltuk.”
„Nem akarok nagyon belemenni a részletekbe, de elég jelentős változásokról van szó, hogy a hátam természetesebben helyezkedhessen el, így összenyomódás esetén minden porckorongot hasonló terhelés ér.”
Nem Bottas az első pilóta az idén, aki az üléspozíciójára panaszkodott. A barcelonai tesztsorozat nyitónapján Nico Rosberg nyaki idegbecsípődés miatt nem tudott vezetni, de a német pilóta gyorsan felgyógyult, és a fájdalmai egyelőre nem tértek vissza. Bottas esetében felmerült, hogy Kimi Räikkönen 2013-as esetéhez hasonlóan neki is műtétre lesz szüksége, ő azonban ezt cáfolta.
„Minden tőlünk telhetőt megtettünk ebben a rövid időszakban, és szerencsénk van, hogy két hetünk is volt, így most nagyon magabiztosan ülök vissza az autóba” – mondta Bottas, akinek Szepangban engedélyezték az indulást az FIA orvosai, majd a hátával kapcsolatban hozzátette: „Már rendbejött, és továbbra is folyamatosan javul. Nem érzek fájdalmat, és az orvosok azt mondták, hogy maximum ez korlátozhatna, biztonsági szempont nem.”
Bottas sérülésekor felmerült a kérdés, hogy amennyiben a Williams valamelyik pilótája nem tud versenyezni, ki ugorhat a helyére, hiszen a grove-i istállónak mostanáig nem volt tartalékpilótája. Pat Symonds, a csapat technikai igazgatója a Sky Sports-nak korábban jelezte, hogy Susie Wolff csak tesztpilótaként dolgozik náluk, míg Alex Lynn fejlesztőpilóta, így az ő bevetésük nem egyértelmű abban az esetben, ha a csapat egyik versenyzője kidől.
A brit istálló csütörtökön bejelentette, hogy a Saubertől a tavalyi szezon végén elküldött, egyébként rutinos Adrian Sutilt szerződtették tesztpilótának, így Felipe Massa vagy Bottas hiányzása esetén ő ülhet az FW37 volánja mögé.
„Nagyon büszke vagyok arra, hogy egy ilyen híres és nagyszerű F1-es alakulat tagja lehetek. Rengeteget jelent számomra, hogy Sir Frank Williams csapatánál dolgozhatok. Mindenkinek köszönetet szeretnék mondani a Williamsnél, hogy hisznek a képességeimben."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!