A Red Bullnál érezhetően egyre nehezebben viselik, hogy a tavalyi szezon óta hátrányban vannak a motorerő terén a fő vetélytársaikhoz képest, ami az elmúlt hetekben kisebb nyilatkozatháborúban mutatkozott meg a csapat és a Renault között. Bár a felek próbálják elsimítani a feszültségeket, a motorgyártón nem enyhíti a nyomást, hogy a Red Bull főnöke nyíltan kijelentette: ha nem javul a helyzet, kivonja csapatát a Forma-1-ből.
"Csak akkor maradunk a Forma-1-ben, ha versenyképes a csapatunk. Ehhez viszont ütőképes erőforrásra van szükség. Amennyiben ez hiányzik, a legjobb autóval és a legjobb versenyzőkkel sincs esélyünk harcolni a győzelemért" - nyilatkozta Dietrich Mateschitz az Austria Press Agencynek.
Az utóbbi időben már lehetett hallani arról, hogy a Red Bull tényleg nem blöfföl, amikor a kivonulást emlegeti, bár ebben a Renault problémái mellett közrejátszanak a csapatnak nem tetsző szabályok is. "A veszély, hogy Mateschitz úr elveszíti a lelkesedését az F1 iránt, valós" - mondta a szezonnyitó után Helmut Marko, az istálló tanácsadója.
A Renault kapcsán szintén felmerült, hogy hátat fordíthat az F1-nek, ha a részvétele kevesebbet hoz a konyhára, mint amennyit árt a megítélésének. Mindazonáltal az sem kizárt, hogy a gyártó ismét önálló csapatot indít a jövőben, a Toro Rosso vagy a Lotus felvásárlásával.
Mateschitz szerint a Renault-nak sem muszáj bármi áron ragaszkodni az F1-hez. "A Renault természetesen mérlegelheti a lehetőségeit, beleértve a kivonulást is. Motorgyártóként az a feladatuk, hogy ütőképes erőforrást szállítsanak - ha képesek erre, az nagyszerű, de ha valamilyen okból nem, akkor a kiszállást kell választaniuk" - véli.
Utóbbi esetben a Red Bullnak - és a Toro Rossónak is - új beszállító után kellene néznie. A csapat ugyanakkor tagadta azokat az értesüléseket, melyek szerint saját maguk gyártanának motort.
Visszatérnek a régi fékekhez Kínában
A Red Bull részéről ugyanakkor elismerték, hogy idei autójuk, az RB11 sem tökéletes. Az eddigi két versenyen pilótáik egy-egy 6., 9., illetve 10. helyet szereztek, és Malajziában a Toro Rosso párosától is kikaptak. Szepangban nagyon meggyűlt a bajuk a Hitco fékjeivel, ezért a csapat az aerodinamikai frissítések mellett Kínában visszatér a Brembo rendszeréhez. Daniel Ricciardo szerint a váltás nem jelent visszalépést.
"Malajziában sok zűr volt a fékekkel, és az autó eleje túlmelegedett. Emiatt sok elemet lecseréltünk egy korábbi változatára - még tavalyiakra is -, melyekről tudjuk, hogy hatékonyabbak. Nyilván régebbi elemek, de ez nem jelenti azt, hogy nem jobbak" - jelentette ki.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!