A McLaren történetének leggyengébb szezonkezdetét produkálja 2015-ben, de a problémás, bár ígéretes Honda erőforrás teljesítménye versenyről versenyre egyre javul, így a wokingi istállót vezető Eric Boullier optimista a jövőre nézve.
„Már az idén versenyképessé válhatunk, jövőre pedig rendszeresen azok leszünk” – jelentette ki a New York Timesnak adott interjújában. „Úgy gondolom, a jövő év vége előtt mindenképpen oda fogunk érni. Másfél év kimarad számunkra, amit arra használunk, hogy felzárkózzunk, de a háttérben közben a siker minden összetevőjét felépítjük.”
Boullier szerint az egyelőre vergődő istálló vezetése nem nyugtalan a várttól elmaradó szereplés láttán, mindannyian bíznak a „hihetetlenül ambiciózus” Hondában. „Ron (Dennis) és a McLaren részvényesei mindent elkövetnek, hogy versenyképessé váljon a csapat. Ez csak idő kérdése. Fel kell zárkóznunk, és ez időbe telik” – magyarázta.
A francia menedzser a 2014-es szezon előtt igazolt a Lotustól a McLarenhez, ahol a vállalatcsoport feletti irányítást visszaszerző Ron Dennis jóváhagyásával alaposan átalakította a versenycsapat összetételét és működését. Boullier érkezése óta a McLaren pilótái a dobogóra is alig állhattak fel, de azt mondja, élvezi Dennis bizalmát.
„Ron tudja, milyen munkát végeztem, és azzal is tisztában van, hogy mivel foglalkozunk a Hondával közösen. Nagyon keményen hajtom őket. Ron támogat engem, ahelyett, hogy kérdőre vonna. Persze, a türelme nem fog öt évig kitartani, de azt tudja, hogy az adatok alapján a karosszéria sokkal jobb a tavalyinál, így hatalmasat léptünk előre” – magyarázta.
Dennis vezetésével az évek során a McLaren egyszerű versenycsapatból technológiai vállalatcsoporttá vált, ami az istálló mindennapjaira is kihatott. Boullier szerint ez már inkább káros volt a csapatra nézve, így ezen változtatni kellett.
„A McLaren (csapatnak) vezető szerepet kell vállalnia, és ez hiányzott. Ez a versenyzés terén meghatározó istálló, és megszabadult a vállalati jellegtől. A McLaren Technology Group óriásira nőtt, már 3100-an dolgoznak itt. A vállalati ügymenetek viszont befurakodtak a McLaren Racinghez, és én ezt visszanyestem, így visszatértünk a versenyzés alapjaihoz.”
A Vodafone 2012 végi kiszállása óta a McLaren nem tudott újabb névadó szponzort megnyerni a csapat számára, ezért immáron második éve szinte alig láthatók reklámok az autókon, amelyek hirdetési felületeit nem hajlandók leárazni. Boullier szerint az F1-es részvételt így is gond nélkül finanszírozni tudják a McLaren Technology Groupot alkotó leányvállalatok üzleti tevékenységéből.
„Az F1-es részvételünk a márka hajtóereje, és a sportágban kifejlesztett, majd értékesített technológia óriási üzletet jelent. Csaknem egymilliárd dolláros forgalmat bonyolítunk, nem csak az F1-ben, hanem a McLaren kapcsán. Az F1-es csapatnak viszont továbbra is csak a versenyzésről kell szólnia.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!