A versenyzőket sem hagyta hidegen a Red Bull néhány héttel ezelőtti fenyegetése, amely szerint ha az elsőszámú csapatuk nem lesz újra versenyképes – szerintük a szabályok és a Renault miatt –, akkor kiszállnak a Forma-1-ből. Daniel Ricciardo átérzi a munkaadói helyzetét.
„Teljesen megértem, amikor erről és Mateschitz frusztrációjáról hallok, mivel ő nem csak azért van a sportban, hogy színesítse a mezőnyt” – jelentette ki a Brisbane Timesnak. „Ha mi, versenyzők bosszankodunk, biztos vagyok abban, hogy ő is ugyanolyan ideges, ha nem még jobban, mert ez az ő pénze, az ő márkája. Az arról kialakuló kép van veszélyben.”
„Azt nem tudom, hogy a kilépéssel kapcsolatos fenyegetések valósak-e vagy sem, illetve, hogy egyáltalán közvetlenül tőle származnak-e. Viszont hallok ezekről, nehéz lenne őket figyelmen kívül hagyni” – ismerte el.
A Red Bull vezérkara azután kezdett fenyegetőzni az F1-ből való kiszállással, hogy az idénynyitón egyértelművé vált: a Mercedes teljesítményét megközelíteni sem tudják, sőt a Ferrari és a Williams mögött is lemaradtak. Ezért elsősorban a Renault-t teszik felelőssé, sőt később a retorikájuk is abba az irányba indult el, hogy a francia gyár esetleges – később cáfolt – kiszállása miatt szorulhatnak ki a sportágból.
Kilépni az F1-ből viszont nem olyan egyszerű. Bár Bernie Ecclestone szerint, ha a Red Bull távozni akar, „ő semmit sem tehet”, a helyzetük a Ferrariéhoz hasonlóan egyedi a többi csapathoz képest, amelyek 2012-ben szintén kétoldalú megállapodásokat kötöttek a Forma-1-gyel, mutatott rá Christian Sylt, a Forbes szakértője.
A Red Bull Racing tavaly megjelent 2013-as pénzügyi jelentéséből kiderül, hogy a Red Bull közvetlenül, tehát nem a csapatot üzemeltető leányvállalaton keresztül kötött szerződést Ecclestone-nal, így nem tud egyszerűen az istálló megszüntetésével vagy – például az Audinak történő – eladásával kiszállni az F1-ből. A jelentés stratégiai összefoglaló fejezete szerint „a Red Bull márka a jogtulajdonossal egyetértésben legalább a 2020-as szezonig folytatja a részvételét.” A szerződés megszegésének magára az anyacégre nézve lennének súlyos jogi következményei.
Sebastian Vettel tavalyi távozásával volt csapattársára, a háromszoros futamgyőztes Daniel Ricciardóra hárul a feladat, hogy a Red Bull vezéregyénisége legyen, de egyelőre ő is igen messze van tavalyi eredményeitől. Az ausztrál a kanadai, a magyarországi és a belgiumi versenyt megnyerte, és többször is dobogóra állhatott, így az összetett 3. helyét is elérte, de az idén más jellegű kihívás vár rá.
„Nem túl lebilincselő a helyzet jelenleg” – ismerte el a 25 esztendős pilóta. „Nem így szeretnék versenyezni, de most ez van. Nehezebb a feladat, ha nem az élen küzdünk, és még a reményt is fenn kell tartani valahogy” – mondta a csapatban betöltött szerepéről.
„Ez vékony jég, mert az ember néha kissé kiborulna, de tudom, hogy az nem segítene semmin. Mindenki tudatában van annak, hogy milyen helyzetben vagyunk, így nincs értelme még nekem is olajat öntenem a tűzre.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!