A Honda sportprogramjának főnöke, Arai Jaszuhisza a napokban úgy nyilatkozott, a hétvégi Spanyol Nagydíjon jobb teljesítményre számítanak, hiszen a háromhetes szünetben több változást is végrehajtottaka hajtásláncukon. Felmerült, hogy a Honda az idény során rendelkezésükre álló kilenc fejlesztési zsetonból is felhasználhatott valamennyit, ezt azonban a japán gyártó szerdán tagadta.
„Hiába van nagy felhajtás körülöttünk a Spanyol Nagydíj előtt, a Honda még egyetlen zsetont sem használt el" – jelentette ki a japánok egyik szóvivője a Motorsport.com-nak. „Csak kisebb módosításokat végeztünk el, hogy erősebbé tegyük a hajtásláncot, és javítsunk a megbízhatóságán."
A szóvivő hozzátette, a motor vezethetőségén is javítottak, de ez elsősorban a szoftvereken elvégzett változtatásoknak köszönhető. „A hajtásláncot most jobban a pályához tudjuk igazítani, és a versenyzők is könnyebben tudják majd kezelni" – nyilatkozta.
Négy futammal az idény kezdete után még egyik motorgyártó sem használt el fejlesztési zsetont. A legtöbbet a Renault fejleszthet, nekik 12 zsetonjuk van, a Ferrari 10-et, a Honda 9-et, a Mercedes pedig 7-et használhat el.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!