A Red Bull zsinórban négy világbajnoki cím után tavaly kénytelen volt átadni a koronát a Mercedesnek, de a németeken kívül csak ők nyertek futamot, és a konstruktőri tabella 2. helyén végeztek. Idén abban reménykedtek, hogy még közelebb kerülnek a Mercedeshez, ennek azonban az ellenkezője történt: a lemaradásuk jelentősen megnőtt, és az első néhány versenyen a dobogós helyekért sem tudták felvenni a harcot a Ferrarival és a Williamsszel.
A tavaly három futamgyőzelmet arató Daniel Ricciardo szerint az a legfőbb probléma, hogy a Red Bull már a kanyarokban sem tudja kompenzálni az egyenesekben jelentkező tempóhátrányát. A Renault-motor a 2010 és 2013 közötti években sem volt a legerősebb, de a Red Bull a kanyarokban gyorsabb volt az ellenfeleinél, ami elég volt a győzelemhez. A többiekénél lassabb végsebességüket időnként még tavaly is tudták kompenzálni, idén azonban Ricciardo szerint nem csak a motorral van gond.
„Már egyáltalán nem mi vagyunk a leggyorsabbak a kanyarokban, ezért nem ideális a helyzetünk" – idézi Ricciardót az Autosport. „A motorerő tavaly is hiányzott, de a gyors kanyarokban be tudtuk hozni a lemaradásunkat. Szerintem ezen a területen nem sikerült fejlődnünk, ezért most itt sem jutunk előnyhöz."
Ricciardo szerint a Red Bull egyes futamokon tűrhetően teljesít, de „jelenleg egyik pályán sem vagyunk erősek." A nehéz szezonkezdés és a megbízhatósági problémák ellenére az ausztrál legalább annak örülhet, hogy eddig minden futamon célba ért pontszerző helyen, és a bajnokságban máris 20 ponttal előzi meg új csapattársát, Danyiil Kvjatot. A fiatal orosz mindössze a második idényét teljesíti a Forma-1-ben, ezért Ricciardo Sebastian Vettel távozása után a csapat vezető pilótájává lépett elő, és nem is tagadja, hogy élvezi a helyzetet.
„Megpróbálok némileg nagyobb súlyt helyezni a saját vállamra" – mondta. „Kicsit több tapasztalatom van, mint Danyiilnak, és a srácokat is jobban ismerem, ezért ha tehetem, megpróbálok egy picivel többet segíteni."
Ricciardo ettől függetlenül elmondta, a hozzáállásán nem változtatott tavaly óta. „Talán természetes is, hogy több visszajelzést adok a srácoknak, hiszen már lehúztam itt egy évet" – vélekedett. „Az eredmények most nem olyanok, mint szeretnénk, de így is élvezem a kihívást."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!