A Spanyol Nagydíjon a Red Bull végre kipróbálhatta a pályán az új, rövidebb orrkúpját, amelynek bevetésére a szezon eleje óta vártak, de a sikertelen töréstesztek miatt folyamatosan módosítaniuk kellett rajta.
Christian Horner csapatfőnök méltatta kollégái megfeszített munkáját, és örül az új elem debütálásának. "Elég ránézni, és a rövidségét látva egyből kiderül, hogy hatalmas műszaki kihívást jelentett a létrehozása. Nagy elismerés jár a srácoknak, akiknek sikerült teljesíteni az elvárásokat. Mérnöki mesterművet alkottak" - közölte a Motorsport.com-mal. "Még van tennivalónk az összehasonlítással, de a kezdeti jelek bíztatók."
Ennek oka az, hogy az új orrkúpot Danyiil Kvjat vitte pályára az edzéseken, de csapattársának, Daniel Ricciardónak szinte végig a garázsban kellett várakoznia, így a Red Bull alig tud olyan adatokra támaszkodni, melyek segítségével összevethetnék az új és a régi elem teljesítményét.
Ricciardo amúgy sem vezetett volna sokat
Az ausztrál pilótát az ág is húzza, és a pénteki barcelonai edzésnapot sem úszta meg műszaki hibák nélkül. Felfedeztek egy folyadékszivárgást az autójában, és a Red Bull úgy döntött, hogy a motorcsere jelenti a leggyorsabb megoldást, és a művelet időigénye miatt Ricciardo csak a délutáni gyakorlás utolsó perceiben gördült pályára. 4 kört tett meg, bár elmondása szerint eleve nem terveztek sokkal többet neki.
"Számítottunk rá, hogy ma csak korlátozott távot teljesítünk. Azon van a hangsúly, hogy ez a motor kibírja a monacói hétvége végéig" - mondta. "Ott akarunk legkevésbé egy büntetést, ezért reméljük, hogy az erőforrás legalább két hétvégét kihúzzon."
"Takarékoskodnunk kell a kilométerekkel, ezért amúgy sem köröztem volna sokkal tovább délután, legfeljebb még egy etapot mentem volna."
Ricciardo a szezon ötödik nagydíján már a negyedik belsőégésű motort használja, vagyis amikor beszerelik neki az ötödiket, tíz rajthelyes büntetést fog kapni. Ha egy teljesen új hajtásláncot kap, akkor a bokszutcából kell majd elrajtolnia. Korábban úgy tűnt, hogy megváltoztatják a szabályokat, és szezon közben be lehet vetni egy ötödik motort is, ám a csapatok egyetértésének hiánya miatt minden bizonnyal le fogják szavazni ezt a javaslatot.
Kvjat 5. lett a délutáni edzésen, bár ebben közrejátszott, hogy a többiekhez képest később, jobban tapadó pályán futotta meg a gyors körét. "Alaposan szemügyre vettük a fejlesztések működését, és reméljük, hogy holnap még többet ki tudunk hozni belőlük. Tudjuk, hogy mely területeken van szükségünk javulásra" - nyilatkozta az orosz. "Egy új csomaggal mindig jelentősen megváltoznak az autó tulajdonságai, és ezeket ki akarjuk elemezni."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!