Barcelonában előrelépést vár a Renault menedzsmentje, köszönhetően egy új motorváltozatnak, ami az F1 európai szezonkezdetén debütál. A csere mindenképpen esedékes, hiszen a francia erőforrások mind a teljesítmény, mind a megbízhatóság terén csalódást okoztak a Red Bullnak és a Toro Rossónak. Daniel Ricciardo a hétvégén már a 4. belső égésű motort kénytelen használni.
„A háromhetes szünet lehetőséget adott számunkra, hogy áttekintsük a szezon kezdete óta gyűjtött adatainkat” – mondta Rémi Taffin, a Renault Sport F1 operatív igazgatója. „Teljes erőbedobással dolgoztunk a korai hibák kijavításán, és erre a versenyre a motorunk módosított specifikációjával készülünk, így a megbízhatóságnak és a vezethetőségnek is javulnia kell.”
E két jellemző, valamint az általános teljesítménybeli lemaradás a Red Bull folyamatos kritikáinak lényege, de a korábbi panaszok és fenyegetőzések után a négyszeres világbajnok istálló a fejlődésre koncentrál. Helmut Marko a csapat aero-részlegének vezetőjéhez hasonlóan úgy véli, a legjobb motor nélkül is utolérhetik az éllovasokat.
„A Williams a harmadik leggyorsabb jelenleg, de Bahreinben megmutattuk, hogy mi is egyre közelebb kerülünk” – jelentette ki a Red Bull Content Poolnak. „A lehető legkeményebben dolgozunk, hogy versenyképes autónk legyen, így a közeljövőben a Mercedest még akkor is kihívhatjuk, ha nem a miénk a legjobb motor.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!