A Mercedes előnye a Spanyol Nagydíj hétvégéjén nagyobb volt, mint az idén bármikor, sőt még a Williams is közelebb került a Ferrarihoz az előző versenyeken megszokotthoz, pedig a maranellói istálló új aero-csomaggal érkezett Barcelonába. Mivel Kimi Räikkönennek a pénteki edzésnapon nem tetszett, ezt végül csak Sebastian Vettel használta, de ő is 45 másodperccel a győztes Nico Rosberg mögött ért célba, és az eggyel többször kereket cserélő Lewis Hamiltontól is jócskán lemaradt.
A Ferrari pilótái azonban úgy látják, a Circuit de Catalunya vonalvezetése és a szeszélyes pályaviszonyok valamelyest eltorzították a képet, ezért bíznak benne, hogy a következő pályákon újra közelebb lesznek a Mercedeshez. Bár a hátránya már 31 pont az összetettet vezető Hamiltonhoz képest, az Origo GPhírek kérdésére Vettel azt állította, nem mondott le a végső győzelemről.
„Igen, azt hiszem, még mindig harcban állunk a vb-címért" – felelte határozottan. „Képesek vagyunk felgyorsítani az autónkat, szerintem jó fejlesztések vannak a tarsolyunkban." Hozzátette ugyanakkor, hogy „természetesen azért egész évben a legfőbb ellenfelünk a favorit."
„Tavaly az igazat megvallva érinthetetlenek voltak, ezért nem azt kell nézni, hogy a Mercedes ennyire erős, hanem inkább azt, hogy a Ferrari közelebb tudott kerülni hozzájuk, mint bárki más. Szerintem erre büszkék lehetünk, és a kínálkozó lehetőségekre azonnal le fogunk csapni."
Azt Vettel is elismerte, hogy ha nem akarnak reménytelenül leszakadni a Mercedesektől, „persze nagyon hamar a javunkra kell fordítanunk a helyzetet, de beleadunk apait-anyait."
Csapattársához hasonlóan Räikkönen is úgy vélte, hogy a Ferrari hátránya valójában kisebb, mint amekkorának Barcelonában tűnt: szerinte az erős szél és a rossz tapadás a Mercedes kifinomultabb aerodinamikájának kedvezett. Amikor arról kérdeztük, hogy melyik pályák fognak feküdni az SF15-T-nek, azt mondta: „Nehéz megítélni, mielőtt elmegyünk oda."
„Itt mindenki szokványos hétvégét várt, ehhez képest viszont mindenki szenvedett. A körülmények teljesen fejtetőre állíthatják a dolgokat. A következő néhány helyszín nagyon különbözik azoktól, ahol eddig jártunk az idén, és bízunk benne, hogy jók lesznek az esélyeink. Monacóban a versenyző kompenzálhatja a technikai hátrányát. Az különleges hely, Kanada pedig teljesen ellentétes az eddigi pályákkal."
Räikkönen felhívta a figyelmet arra is, hogy a közeljövőben bevetésre kerülő lágyabb keverékű gumik jobban passzolhatnak a Ferrarihoz, mint a kemény és a közepes, amelyeket a nagy oldalterheléssel járó, durva aszfaltú Barcelonába vitt el a Pirelli.
A Ferrari főnöke, Maurizio Arrivabene már óvatosabb a pilótáinál. Ő elsősorban amiatt aggódik, hogy a Circuit de Catalunya utolsó szektorában, ahol sokat számítanak az autók mechanikai képességei, fél másodperccel lassabbak voltak a Mercedesnél.
„A harmadik szektorban a meghajtott kerekek tapadása számít a legtöbbet, úgyhogy ha a kigyorsítással vannak problémáink, akkor nem Monacóban fogunk bajba kerülni, mert az különleges pálya, hanem Kanadában" – vélte. „Nem szeretném, ha oda is ugyanezzel a hiányossággal érkeznénk, különben gond lesz, és az sem fog érdekelni, ha a dobogóra kerülünk. Mindenért vállalom a felelősséget. Ha valami nem stimmel, én vagyok a hibás."
Az Origo GPhírek-nek Arrivabene kijelentette, hogy a dobogók nem érdeklik, hiszen a csapat célja a világbajnoki győzelem, arról azonban egyelőre álmodni sem mer.
„Az kicsit túlzó elvárás lenne, hogy a vb-címért harcoljunk" – állapította meg. „A szezon elején három győzelmet tűztem ki célul, és továbbra is hiszek benne, hogy ez reális. Az életben semmit nem lehet elérni kemény munka nélkül, ezt most sem felejtjük el. A dobogós helyek nem érdekelnek."
„Ha megnézzük a helyzetet a tavalyihoz képest, nagyot léptünk előre, mert az idén eddig minden versenyen feljutottunk a dobogóra. Csakhogy engem sokkal jobban foglalkoztat a lemaradásunk, mert ha tényleg két-három győzelmet akarunk aratni, muszáj csökkentenünk a hátrányunkat."
A Ferrarinak tíz verseny után sem volt annyi pontja, mint amennyit most az első öt hétvégén gyűjtött.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!