Már megint betiltanák az alkoholos reklámokat az F1-ben
Origo
2015. május 22. 21:42
Monte Carlo, Monaco.
Thursday 21 May 2015.
Valtteri Bottas, Williams FW37 Mercedes.
Photo: Charles Coates/Williams
ref: Digital Image _N7T3405
Legutóbb tavaly novemberben szólította fel a Eurocare nevű szervezet az FIA elnökét, Jean Todtot, hogy tiltsák be az alkoholtartalmú italok hirdetését az F1-ben, de legfrissebb sajtóközleményük szerint a francia szakvezető nem mutatott hajlandóságot az együttműködésre. Egy friss kutatás eredményeire alapozva Mariann Skar, a Eurocare főtitkára ismét az alkoholreklámok betiltására szólított fel.
„Az F1-es környezetben látható, alkohollal kapcsolatos megjelenések mennyisége mindenki megítélése szerint extrém” – jelentette ki. „A motorsport és az ittas vezetés közötti összefüggés vitán felüli. Az F1-es közösség úgy tűnik, nem ismeri fel, hogy felelőssége van, amikor 5 másodpercenként 500 millió nézőnek alkoholos reklámokat mutogatnak. Minden F1-ben érintett testületet ösztönzünk, hogy távolodjanak el az alkohol-szponzorációtól.”
A sportágban jelenleg a Johnnie Walker, a Martini, a Smirnoff és a Kingfisher van jelen szponzorként, ezek közül több kifejezetten felhívja a figyelmet a felelős alkoholfogyasztás jelentőségére is. Skar kritikájának alapját a Eurocare friss kutatásának eredményei adják.
Ezek szerint a 2014-es Monacói Nagydíj televíziós közvetítésében percenként 11 alkoholmárkára utaló hivatkozás volt, összesen pedig 1352 alkalommal jelent meg valamelyik piaci szereplő, ebből 1177 alkalommal, összesen 109 perc időtartamban a verseny során. Kisebb meglepetést okozhat, hogy ennek oroszlánrészét, 1072 alkalmat pálya széli reklámok jelentették, az autókon elhelyezett hirdetésekből csak 48 megjelenést mértek.
Néhány nappal ezelőtt látott napvilágot, hogy a dohánytilalmak széleskörű tilalma ellenére a Marlboro meghosszabbította szponzori szerződését a Ferrarival, de a szabályozásoknak megfelelve továbbra sem jelenik meg az istálló környezetében, még olyan pályákon sem, ahol erre a helyi törvények lehetőséget adnának.
Az F1-ben utolsóként jelenlévő gyártó ennek ellenére igyekszik kiaknázni az együttműködésben rejlő lehetőségeket, és Monte Carlo utcáin Sebastian Vettelt ábrázoló reklámokat helyeztek el. Amikor a német pilótát a hirdetéssel kapcsolatos véleményéről kérdezték, kijelentette: „Szerintem úgyis mindenki tudja, hogy ki a legnagyobb szponzorunk.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!