A Formula Renault 3.5 és a 2.0 edzései után a Renault Sport Trophy versenyzői teljesítették az első futamot vasárnap, ami a „Prestige”, tehát félpofi pilóták első hétvégi sprintfutama volt. Bár a küzdelem jellege alaposan különbözött a szombati endurance futamon látottaktól, a dobogóért ezúttal is nagy csata folyt. Ez viszont a pole pozícióból induló Richard Gondát nem befolyásolta: a szlovák pilóta letaglózó, 25 másodperces előnnyel nyert a 25 perces futamon.
A 2. helyezett Dario Capitano a futam elején még kénytelen volt védekezni, de a táv során ő is kényelmes, 17 másodperces előnyt épített ki a dobogó 3. fokát elnyerő Diederik Sijthoff előtt. A holland pilóta végig szoros küzdelmet vívott honfitársával, Max Braamsszal, aki mindössze 3 tizeddel maradt le a pódiumról, és a mögötte érkező Stefano Costanini, valamint David Cebrian Ariza is szorosan követték egymást. A kisebb koccanásokkal tarkított futam nem mellőzte a kicsúszásokat és az igazi túraautós akciókat sem. Az új, 550 lóerős, 1195 kg-os R.S.01 kifezetten gyorsnak bizonyult, mindössze 4,5 másodperccel maradt el a DTM tavalyi legjobb idejétől.
Az ebédszünet idején ismét pályára lépett Antonio Félix da Costa, a Red Bull 2012-es F1-es autójával. A portugál pilóta ezúttal már bátrabban égette a gumikat a szombatinál is népesebb közönség legnagyobb örömére, mielőtt ismét átadta a helyet a Renault Kadjar Show-nak, illetve a formulaautós versenyszámoknak.
Látványos rajttal kezdődött a Formula Renault 3.5 második futama a Hungaroringen, a versenyzők ráadásul ezúttal kerékcserére is hivatalosak voltak a bokszban. A délelőtti időmérőn a várakozásokon alul szerepelt a bajnoki éllovas, Oliver Rowland, az 5. rajtkockából indulva viszont faképnél hagyta a pole-t megszerző ellenfelét, Matthieu Vaxiviére-t is, aki az egész futam során hiába üldözte őt közvetlen közelről, komolyan támadni nem tudta.
Rowlandet a futam után vizsgálták a sportfelügyelők, mert a gyanú szerint sárga zászlók hatálya alatt érte el a legjobb részidejét, de végül nem kapott büntetést, így az előnye tovább nőtt a pontversenyben. Nem jött ki a lépés a tegnapinál jobb, 4. helyről induló Roberto Merhinek: a Manor F1-es pilótája már a rajtnál visszaesett a 6. pozícióba, majd a kerékcseréknél további két helyet bukott, így csupán a 8. helyen intették le a spanyolt, aki a jövő héten Ausztriában áll rajthoz az F1 mezőnyében. A 3. helyen jelentős hátránnyal a svéd Gustav Malja ért célba.
Kisebb kavarodással indult a fiatalok Eurocup Formula Renault 2.0 futama, amelyen vasárnap is Louis Delétrazt intették le elsőként a kockás zászlóval, ezúttal viszont meg is tarthatta győzelmét tegnapi időbüntetése után. A kisebb koccanásokat felvonultató, de egyébként zavartalanul lezajló futamon Kevin Jörg és Jake Hughes szerezte meg a további dobogós helyeket.
A World Series by Renault kilencedik Magyarországi látogatásának záró versenyprogramja ismét a Renault Sport R.S.01-esek fellépése volt. Az endurance és a „Prestige” kategóriás versenyzők után a mezőny krémje, az „Elite” mezőny következett rutinos pilóták küzdelmével. Ennek megfelelően váratlan esemény alig történt a 25 perc +1 kör távú futamon, Steijn Schothorst magabiztosan szerezte meg a győzelmet.
A holland pilóta a futam első köreiben kénytelen volt védekezni Roy Geerts ellen, de a végére már bő 10 másodperces előnyt autózott ki, és Kiss Pál Tamás egykori ellenfele az AutoGP-ből, Vittorio Ghirelli is tartani tudta 3. helyét az egy ideig hozzá közeledő Wolfgang Reip előtt. A táv derekán látványos csatát vívott a gumikkal szenvedő Nicky Pastorelli (9.) és a későbbi 7. helyezett Luciano Bacheta, az utolsó előtti körben pedig Alan Hellmeister, valamint Bas Schothorst is összeakadt, így ők zárták a mezőnyt.
Miközben a különböző szériákban induló csapatok már csomagolni kezdtek, Antonio Félix da Costa az idén utoljára még a nap végére is szép számú közönség elé gördült, hogy a nézők vasárnap is két alkalommal tekinthessék meg az F1 2012-es szezonjának bajnok-autóját, amelyet ráadásul még a közkedvelt, hangos V8-as Renault-motor hajtott.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!