MONTREAL, QC - JUNE 05: Max Verstappen of Scuderia Toro Rosso and The Netherlands during practice for the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 5, 2015 in Montreal, Canada. (Photo by Peter Fox/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150605-10023 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Elsőként az ő autójába kellett beépíteni az ötödik Renault motort. Szinte biztosan az utolsó helyről indul, és a futamon is hátrányba kerülhet az erőforrás-csere miatt.
Az idei szezon során először Max Verstappen autójába kell beszerelni ötödik erőforrást, ami azt jelenti, hogy a Toro Rosso pilótája a monacói baleset okozásáért járó öthelyes büntetés után további tíz helyet kénytelen hátralépni a vasárnapi Kanadai Nagydíj rajtrácsán. A holland pilóta ezzel szinte biztosan az utolsó kockából indul, és az is lehet, hogy a futamon plusz hátrányba kerül.
Ennek oka, hogy a Sportszabályzat 28.4-es pontjának „c” bekezdése szerint azokat a rajtbüntetéseket, amelyeket a pilóta nem tud letölteni, ötösével időbüntetésre váltják, amelyeket a futamon már kőkeményen behajtanak a pilótán. Amennyiben tehát Verstappen az 5. helynél hátrébb végez az időmérőn, a futamon is számítania kell legalább egy időbüntetésre.
Amennyiben a holland – vagy hasonló helyzetbe kerülő ellenfelei – 1 és 5 közötti pozíciót kénytelenek átváltani, az első kiállása alkalmával 5 másodpercet, 6-10 pozíció esetén pedig 10 másodpercet kell várakoznia a kerékcseréje előtt. 11-20 rajtkocka egy áthajtásos büntetést ér, 20 kocka vagy több pedig 10 másodperces stop&go-t.
Verstappen mellett mindkét Red Bull is a veszélyzónában van, de ők reménykednek benne, hogy akár még az Osztrák Nagydíjat is átvészelhetik büntetés nélkül. A Kanadai Nagydíj harmadik szabadedzése előtt Fernando Alonso autójába is beszerelték a negyedik Honda erőforrást, Jenson Button pedig szintén motorcsere miatt ki is hagyja az időmérő edzést.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!