A Red Bull még mindig nem döntött a motorbüntetésekről

Forma-1, Daniel Ricciardo, Red Bull Racing, Kanadai Nagydíj
MONTREAL, QC - JUNE 05: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing drives during practice for the Canadian Formula One Grand Prix at Circuit Gilles Villeneuve on June 5, 2015 in Montreal, Canada. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150605-09999 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Red Bullnak fél másodpercet kell találnia Montrealban, hogy legyőzhesse a Mercedes motort használó Lotust, Williamst és Force Indiát, de a legnagyobb aggodalmuk továbbra is az, hogy meddig bírják még a végüket járó Renault erőforrásaik.

Danyiil Kvjat autóján túlmelegedő fékek, Daniel Ricciardo esetében rossz beállítások okoztak fejtörést a Red Bullnál, de a legnagyobb problémát ezúttal is a Renault motorok jelentik, amelyek mindkét autóban cserére szorulhatnak, automatikusan rajtbüntetést eredményezve. Ráadásul a Mercedes erőforrásait használó istállók Kanadában látványos előnyben vannak a francia gyár partnereivel szemben. Christian Horner ennek ellenére a BBC-nek azt mondta, lehet esélyük ellenük.

A brit szerint fél másodpercet kell gyorsulniuk, de ő elsősorban a motorok élettartama miatt aggódik, mivel mindkét autóval megpróbálják átvészelni a kanadai, „és talán az osztrák” hétvégét is. Horner elismerte, hogy előbb-utóbb elkerülhetetlen lesz a tízhelyes rajtbüntetés, ami mindig rosszkor jön.

„Különösen a hazai versenyünkön! Jól fog kinézni a két autónk a rajtrács végén” – élcelődött az Osztrák Nagydíjra utalva, de reményét fejezte ki, hogy a Renault a korábbiaknál megbízhatóbban képes üzemeltetni az erőforrásokat. A motorcserét azonban elkerülhetetlennek tartja. „Egyet talán itt, de valószínűbb, hogy egyet Ausztriában" – titkolózott.

Ricciardo ezúttal lassabb volt Kvjatnál Forrás: Getty Images/Clive Mason

Monacóhoz hasonlóan ezúttal is Danyiil Kvjat szerepelt jobban a két pilóta közül. Horner úgy vélte, az orosz versenyző önbizalmának jót tett, hogy két hete az idén először legyőzte csapattársát, ő maga viszont egyelőre nem volt elégedett. „Különböző beállításokat próbálgattunk, hogy megtaláljuk a jó balanszt, de (szombat) délelőttre még maradt dolgunk bőven. Úgy tűnik, a fékekkel nincs gond, a biztonság kedvéért azonban bejöttem megnézetni a srácokkal. Ekkor megérkezett az eső” – szólt Kvjat második szabadedzésének rövid krónikája.

Ricciardo elárulta, hogy Kvjattal közösen a két tréning során összesen négyféle beállítást próbáltak ki, ezek alapján törekednek egy kompromisszumos megoldás megtalálására. Az általa először tesztelt változat nem vált be, így délutánra egy általánosabbra váltottak. „Kissé lassúak voltunk ma” – foglalta össze az ausztrál. „Jobb lett volna több kört menni, de az eső miatt nem tudtunk megtenni eleget. Megpróbálunk ezzel, a negyedik motorral végigmenni a futamon, sőt ideális esetben Ausztriában is” – erősítette meg csapatfőnöke szavait.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!