SPIELBERG,AUSTRIA,21.JUN.15 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring. Image shows Sergio Marchionne (Fiat S.p.A., CEO). Photo: GEPA pictures/ Andreas Pranter - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke nagyra tartja az energiaital-gyártó erőfeszítéseit az F1-ben, és akár a legfrissebb erőforrásokkal is hajlandók lennének ellátni a Red Bullt és a Toro Rossót. Christian Horner kijelentette, a Renault-val érvényben lévő szerződésük miatt nem merülhet fel a váltás.
Keserédesen alakult a Red Bull számára hazai futamuk, miután az Osztrák Nagydíjon nagyrészt a gyengélkedő Renault erőforrások miatt Max Verstappen csupán egy 8. helyet tudott szerezni a Toro Rossónak, Daniel Ricciardo pedig a mezőny végéről indulva csak a 10. pozícióig tudott felkapaszkodni. A hétvégén Dietrich Mateschitz, a vállalatcsoport elnöke élesen kritizálta a Renault-t, amiért „tönkretetették” számukra az F1-et, de azt tagadta, hogy jövőre Ferrari motorokra váltanának.
Az eredetileg Helmut Markóval összefüggésbe hozott értesülést Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is határozottan cáfolta, és kiemelte, hogy élő szerződésük van a Renault-val a 2016-os szezonra így „nincs mit eldönteni.” Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke viszont olajat öntött a tűzre, amikor elmondta, akár a legfrissebb erőforrásukat is hajlandók lennének a Red Bull és a Toro Rosso rendelkezésére bocsátani.
„Nagyon tisztelem a Red Bullt, szerintem igen sokat tettek a sportért, és hosszú évekig bajnokok is voltak. Úgy vélem, ismét megtalálják majd az útjukat, és ha tudnánk ebben segíteni őket, örömmel megtennénk. Ez kódolva van a DNS-ünkbe, már korábban is így cselekedtünk. Bármely csapat számára képesek vagyunk motorokat biztosítani, ami versenyezni szeretne” – jelentette ki Spielbergben.
Marchionne hozzátette: „Amíg ellenőrzés alatt tudjuk tartani az autó érintő aerodinamikai fejlesztéseket, úgy vélem, lesz elég megkülönböztető tényező köztünk és az ellenfelek között. Boldogan biztosítunk egyenlő játékteret most, hogy a motorunk kezd feljavulni” – magyarázta, de a La Repubblicának elismerte, reméli, hogy a Ferrari motor inkább a saját autójukban győzedelmeskedik, akkor is, ha a Red Bull is azt használná.
Nagyra értékelik, de nem kérnek belőle
A Ferrari jelenleg a gyári csapaton kívül a Saubernek szállít 2015-ös (de nem a legfrissebb) motorokat, a Manornak pedig a tavalyi fejlesztést adják. A szabályok szerint egy gyártó maximum négy istállót láthat el, de nem lenne meglepő, ha a maranellóiak megválnának a sereghajtóktól, és inkább a Red Bull istállóinak adnának erőforrásokat. A Toro Rosso nyolc évig használt Ferrari motorokat, Sebastian Vettel is egy STR-Ferrarival aratta pályafutása, és egyben a Red Bull első önálló futamgyőzelmét.
„Igen nagyvonalú Sergio ajánlata” – jelentette ki ironikusan Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke Adam Cooper szakújságírónak Marchionne nyilatkozata után. „Nyilvánvalóan el kellene mélyülnünk a részletekben. Értékelem a nagyvonalúságát, gondolom, rögtön ingyen is adná (a motorokat)! Először is, rendeznünk kell a sorainkat. Szerződésünk van a Renault-val a jövő év végéig, meglátjuk, ők mivel rukkolnak elő” – magyarázta a brit menedzser.
Nem a Volkswagent akarják gátolni
Egyetértett Hornerrel a Renault-t képviselő Rémi Taffin is, aki a Salzburger Nachrichtennel közölte, „biztos abban”, hogy jövőre is ők szállítják az erőforrásokat a Red Bull két csapatának. A paddockban elterjedt az a vélemény is, hogy Marchionne esetleg az F1-gyel folyamatosan hírbe hozott VW csoportot próbálja távol tartani, de ő ezt határozottan elutasította.
„Akárhányszor találkozom a Volkswagen embereivel, mindig bíztatom őket, hogy szálljanak be az F1-be” – mondta. „Meggyőződésem, hogy remek jövő áll előttük az F1-ben, hiszen nagyon jó munkát végeznek, így tárt karokkal várnánk őket.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A harmadik Európa-bajnokság elődöntőjében 1968-ban Olaszország és a Szovjetunió 120 perc alatt 0-0-ra végzett, a 11-es párbajt még nem alkalmazták tétmeccsen, így az akkori szabályok értelmében a továbbjutásról pénzfeldobás döntött. Érdekes, hogy erre az eseményre szinte minden ott lévő másképp emlékezett utólag, és mivel közülük már senki nem él soha nem fogjuk megtudni az igazságot, csak azt, hogy Olaszország szerepelhetett a fináléban, ahol megismételt mérkőzésen győzte le Jugoszláviát.