SPIELBERG,AUSTRIA,21.JUN.15 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring. Image shows Sergio Marchionne (Fiat S.p.A., CEO). Photo: GEPA pictures/ Andreas Pranter - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke nagyra tartja az energiaital-gyártó erőfeszítéseit az F1-ben, és akár a legfrissebb erőforrásokkal is hajlandók lennének ellátni a Red Bullt és a Toro Rossót. Christian Horner kijelentette, a Renault-val érvényben lévő szerződésük miatt nem merülhet fel a váltás.
Keserédesen alakult a Red Bull számára hazai futamuk, miután az Osztrák Nagydíjon nagyrészt a gyengélkedő Renault erőforrások miatt Max Verstappen csupán egy 8. helyet tudott szerezni a Toro Rossónak, Daniel Ricciardo pedig a mezőny végéről indulva csak a 10. pozícióig tudott felkapaszkodni. A hétvégén Dietrich Mateschitz, a vállalatcsoport elnöke élesen kritizálta a Renault-t, amiért „tönkretetették” számukra az F1-et, de azt tagadta, hogy jövőre Ferrari motorokra váltanának.
Az eredetileg Helmut Markóval összefüggésbe hozott értesülést Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is határozottan cáfolta, és kiemelte, hogy élő szerződésük van a Renault-val a 2016-os szezonra így „nincs mit eldönteni.” Sergio Marchionne, a Ferrari elnöke viszont olajat öntött a tűzre, amikor elmondta, akár a legfrissebb erőforrásukat is hajlandók lennének a Red Bull és a Toro Rosso rendelkezésére bocsátani.
„Nagyon tisztelem a Red Bullt, szerintem igen sokat tettek a sportért, és hosszú évekig bajnokok is voltak. Úgy vélem, ismét megtalálják majd az útjukat, és ha tudnánk ebben segíteni őket, örömmel megtennénk. Ez kódolva van a DNS-ünkbe, már korábban is így cselekedtünk. Bármely csapat számára képesek vagyunk motorokat biztosítani, ami versenyezni szeretne” – jelentette ki Spielbergben.
Marchionne hozzátette: „Amíg ellenőrzés alatt tudjuk tartani az autó érintő aerodinamikai fejlesztéseket, úgy vélem, lesz elég megkülönböztető tényező köztünk és az ellenfelek között. Boldogan biztosítunk egyenlő játékteret most, hogy a motorunk kezd feljavulni” – magyarázta, de a La Repubblicának elismerte, reméli, hogy a Ferrari motor inkább a saját autójukban győzedelmeskedik, akkor is, ha a Red Bull is azt használná.
Nagyra értékelik, de nem kérnek belőle
A Ferrari jelenleg a gyári csapaton kívül a Saubernek szállít 2015-ös (de nem a legfrissebb) motorokat, a Manornak pedig a tavalyi fejlesztést adják. A szabályok szerint egy gyártó maximum négy istállót láthat el, de nem lenne meglepő, ha a maranellóiak megválnának a sereghajtóktól, és inkább a Red Bull istállóinak adnának erőforrásokat. A Toro Rosso nyolc évig használt Ferrari motorokat, Sebastian Vettel is egy STR-Ferrarival aratta pályafutása, és egyben a Red Bull első önálló futamgyőzelmét.
„Igen nagyvonalú Sergio ajánlata” – jelentette ki ironikusan Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke Adam Cooper szakújságírónak Marchionne nyilatkozata után. „Nyilvánvalóan el kellene mélyülnünk a részletekben. Értékelem a nagyvonalúságát, gondolom, rögtön ingyen is adná (a motorokat)! Először is, rendeznünk kell a sorainkat. Szerződésünk van a Renault-val a jövő év végéig, meglátjuk, ők mivel rukkolnak elő” – magyarázta a brit menedzser.
Nem a Volkswagent akarják gátolni
Egyetértett Hornerrel a Renault-t képviselő Rémi Taffin is, aki a Salzburger Nachrichtennel közölte, „biztos abban”, hogy jövőre is ők szállítják az erőforrásokat a Red Bull két csapatának. A paddockban elterjedt az a vélemény is, hogy Marchionne esetleg az F1-gyel folyamatosan hírbe hozott VW csoportot próbálja távol tartani, de ő ezt határozottan elutasította.
„Akárhányszor találkozom a Volkswagen embereivel, mindig bíztatom őket, hogy szálljanak be az F1-be” – mondta. „Meggyőződésem, hogy remek jövő áll előttük az F1-ben, hiszen nagyon jó munkát végeznek, így tárt karokkal várnánk őket.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!