A tavaly három futamgyőzelmet arató Red Bull idén a dobogós helyek közelébe sem tud kerülni, és többször előfordult, hogy valamelyik pilótájuk a pontszerző helyekről is lemaradt. Ez történt a Kanadai Nagydíjon a 13. helyen célba érő Daniel Ricciardóval is, aki az időmérőn is kikapott a csapattársától, Danyiil Kvjattól, ezért rendkívül csalódottan nyilatkozott a verseny után.
Ricciardo a szerinte rémálomba illő verseny után azt mondta, a Red Bull nem igazán tudja, mire van szüksége a javuláshoz, ezért abban sem biztosak, milyen területeken kellene fejleszteniük az autójukat. A csapatfőnök Christian Horner az Autosportnak elmondta, megérti a pilótája csalódottságát, de azt ígérte, a Red Bull az idény hátralévő részében folyamatosan javulni fog.
„Volt egy kis elkeseredettség a nyilatkozataiban" – mondta Horner. „Nem volt elégedett a teljesítményével. Az időmérőn is kikapott a csapattársától, pedig az elvárásai – főleg a tavalyi eredménye után – magasak voltak."
Horner elmondta, a Red Bull mindent megtesz azért, hogy újra versenyképes legyen az autójuk. „Malajzia óta minden versenyre hoztunk újításokat, és az idény hátralévő részében még sokkal több alkatrészt fogunk bevetni" – ígérte. „A tavalyi autónkhoz képest még mindig gyengébbek vagyunk a lassú kanyarokban – ezen a területen az orrkúpra vonatkozó új szabályok miatt lettünk rosszabbak."
A brit szerint a mérnökök rájöttek, hogyan lehetne növelni az autó tempóját, ezért „a következő néhány hétben" újabb előrelépésre lehet számítani. „A kasztnit legalább bármikor tudjuk fejleszteni, és növelhetjük a teljesítményét" – mondta a szigorú motorszabályokra utalva, amelyek csak korlátozott mértékben engedik a hajtásláncok fejlesztését.
A Renault még egyetlen fejlesztési zsetont sem használt fel az idény közben rendelkezésükre álló 12-ből, állítólag az augusztus végi Belga Nagydíjon készülnek bevetni egy lényegesen erősebb motort. A Motorsport.com úgy tudja, a megbízhatósági problémákat az áttervezett dugattyúknak köszönhetően sikerült kiküszöbölniük, ezért mostantól a nagyobb teljesítményre koncentrálnak.
A Renault állítólag a következő hetekben a franciaországi gyárukban, Viry-ben fogja kipróbálni a tesztpadon azokat az új megoldásokat, amelyekkel reményeik szerint közelebb kerülhetnek a Mercedes és a Ferrari motorjaihoz. Horner szerint „bosszantó", hogy a motorok fejlesztéséhez ilyen hosszú idő kell, de a rendkívül fontos tesztekből a következő idényben is profitálhatnak.
A Red Bull jelenleg a 4. helyen áll a konstruktőri bajnokságban, de ha nem tudnak elég gyors ütemben fejlődni, könnyen veszélybe kerülhet a pozíciójuk. A Lotus ugyan 31 ponttal lemaradva követi őket az 5. helyen, de a helyettes csapatfőnök Federico Gastaldi kijelentette, a korábbi bajnokcsapat legyőzése a céljuk.
„Ami a pontszerzést illeti, jobban kezdték a szezont, de szerintem megoldottuk az idény elején jelentkező problémáinkat, és mostantól erősebbek lehetünk" – mondta Gastaldi, akit az sem aggaszt, hogy az előttük álló csapatok több pénzt tudnak szánni a fejlesztésekre. „Enstone-ban már hagyomány, hogy esélytelenként indulunk, de legyőzzük a nagyobb csapatokat."
A Red Bull legyőzését a technikai igazgató, Nick Chester sem tartja lehetetlennek. „Elég nagy a lemaradásunk a 4. helyezett mögött, de tényleg úgy érezzük, hogy megoldottuk a megbízhatósági problémáinkat" – mondta. „A motorszállítónk leváltása elég nagy változásokat hozott, de már sikerült megértenünk az autónk viselkedését."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!