MONTE-CARLO, MONACO - MAY 21: Daniel Ricciardo of Australia and Infiniti Red Bull Racing drives during practice for the Monaco Formula One Grand Prix at Circuit de Monaco on May 21, 2015 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Paul Gilham/Getty Images) // Getty Images/Red Bull Content Pool // P-20150521-00175 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Új alkatrészeket szerelnek a most is használt erőforrásokba, de ettől még nem biztos, hogy Montrealban elkerülhetik a rajtbüntetéseket.
Átalakította a belsőégésű motor dugattyúit a Renault, és a módosított alkatrészeket már a hétvégi Kanadai Nagydíjon bevetik a franciák a Monacóban is használt egységekbe építve. A végleges döntést arról, hogy váltsanak-e újakra, pénteken este hozzák meg - ha igen, akkor a versenyzőikre rajtbüntetés vár, Carlos Sainzon kívül ugyanis már mindegyikük a negyedik belsőégésű motorjuknál jártak Monaco előtt.
Megoldhatta a dugattyúproblémákat a Renault Forrás: Getty Images/Paul Gilham
Az is lehet, hogy a montreali hosszú egyeneseket kihasználva szándékosan erre a hétvégére időzítik az elkerülhetetlen büntetést, és később majd visszaváltanak a még esetleg felhasználható korábbi motorokra.
„Lehetséges, hogy így teszünk, mégpedig nem azért, mert a negyedik motorunk használhatatlan, hanem most beépítjük az ötödik motort, és később visszaváltunk a negyedikre” – nyilatkozta Cyril Abiteboul, a Renault Sport F1 ügyvezetője a Motorsport.com-nak. „Jelenleg kárenyhítésre törekszünk, számításba kell vennünk a motorjaink elosztási tervét.”
Abiteboul elmondta, hogy a szezon elején „megbízhatósági krízist” kellett kezelniük, ami elvett minden kapacitást a teljesítmény javítását megcélzó fejlesztések elől. Ez az adott – valószínűleg a most kijavítandó dugattyúkkal kapcsolatos – probléma azt eredményezte, hogy kénytelenek voltak elnapolni a teljesítmény fokozására irányuló újítások bevezetését, így a Magyar Nagydíjon még számottevően erősebb motor nélkül vesznek majd részt.
Mivel a megbízhatósági problémákat a szabályok értelmében az FIA-val történt egyeztetés után bármikor lehet orvosolni, a Renault várhatóan Belgiumban játsszik majd ki először párat a megmaradt fejlesztési zsetonjai közül.
Abiteboul kénytelen az idén sokat magyarázkodni Forrás: DPPI/Florent Gooden
„A teljesítményt javító fejlesztések terén lesznek újdonságok a szezon során, de a megbízhatósági krízis miatt a nyári szünet előtti bevetésről közvetlenül a szünet utáni bevetésre váltottunk. Tervünk viszont van” – nyugtatta meg a Red Bull és a Toro Rosso szurkolóit a francia, aki arra utalt, hogy az augusztus végi Belga Nagydíjon kezdhetnek gyorsulni a brit és az olasz istálló autói.
A Red Bull hosszú idő után először Monacóban tűnt viszonylag versenyképesnek, de ehhez hozzájárult az utcai pálya speciális jellege is, amelynek köszönhetően az erőforrások szerepe kisebb.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!
A harmadik Európa-bajnokság elődöntőjében 1968-ban Olaszország és a Szovjetunió 120 perc alatt 0-0-ra végzett, a 11-es párbajt még nem alkalmazták tétmeccsen, így az akkori szabályok értelmében a továbbjutásról pénzfeldobás döntött. Érdekes, hogy erre az eseményre szinte minden ott lévő másképp emlékezett utólag, és mivel közülük már senki nem él soha nem fogjuk megtudni az igazságot, csak azt, hogy Olaszország szerepelhetett a fináléban, ahol megismételt mérkőzésen győzte le Jugoszláviát.