Ecclestone és Todt összefogott a vezetési segédeszközök ellen

Forma-1, Bernie Ecclestone, Red Bull Ring, Osztrák Nagydíj
SPIELBERG,AUSTRIA,21.JUN.15 - MOTORSPORTS, FORMULA 1 - Grand Prix of Austria, Red Bull Ring. Image shows Bernie Ecclestone. Photo: GEPA pictures/ Andreas Pranter - For editorial use only. Image is free of charge.
Vágólapra másolva!
A két veterán butítana az F1 technológiáján, és Ecclestone a versenyzők rádiós instruálásának is véget vetne. A 17 esztendős Max Verstappen úgy érzi, túl sokat kell a kütyükkel foglalkoznia, inkább csak az érzékeire hagyatkozva szeretne küzdeni a pályán.

Egymástól független nyilatkozatokban állt ki az F1-es vezetési segédeszközök ellen Jean Todt, az FIA elnöke és Bernie Ecclestone, az F1 ügyvezetője. Todt minden segédrendszert betiltana, amit csak lehet, és kijelentette, „talán kevésbé fejlettebb technológiára lenne szükség” a világbajnokságban, így egyebek mellett a rajtok is kiszámíthatatlanabbak lennének. A francia tisztában van azzal, hogy mérnökök hada próbálná körüljárni és kijátszani a szigorított szabályokat is, így tanácsadók segítségével készíttetne listát az új irányelvekről, amelyeket szerinte „azonnal” életbe lehetne léptetni.

Ecclestone nemrég beszélgetni hívta az F1 történetének legfiatalabb pontszerzőjét, Max Verstappent. A találkozón közös interjút is adtak a sportág hivatalos weboldalának, amelyben Ecclestone ismét ostorozta a tavaly bevezetett erőforrásokat, és kikelt a versenyzők rádiós távirányítása ellen. „A mérnököktől a pilótáknak küldött instrukcióknak meg kell szűnniük. Ismét a versenyzőknek kell a középpontba kerülniük. Max, ígérem, hogy így lesz!” – nyilatkozta.

Ecclestone-nak elege van a távirányított versenyzőkből Forrás: GEPA Pictures/Andreas Pranter

A Toro Rosso pilótája az F1 legújabb generációjának ígéretes képviselője, de elmondása szerint „a technikai információk mennyisége még nekünk, fiataloknak is túl sok”, és úgy vélte, emiatt csupán 20 százalékot foglalkozik a versenyzéssel, 80 százalékot pedig azzal, hogy úrrá legyen a műszaki részleteken, amelyek az autó működtetéséhez szükségesek.

„Azt szoktam mondani a mérnökeimnek, hogy jobb, ha nem terhelnek túl az információkkal. Túlságosan sokhoz jutunk a pilótafülkében. Néha még a kijelzőt is kikapcsolom az autómban, mert a megérzéseimre akarok hagyatkozni inkább. Végül is nem ez teszi naggyá a versenyzőket?” – tette fel a kérdést, Ecclestone pedig reményét fejezte ki, hogy a 2017-es szabályok ezt lehetővé is teszik majd.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!