Fernando Alonso 14. lett a Kanadai Nagydíj időmérő edzésén, de Max Verstappen büntetése miatt eggyel előrébbről rajtolhat majd. Noha elégedett volt a Q2-ben teljesített körével, és úgy vélte, „ez a legjobb pozíció, amire számíthattunk", a versennyel kapcsolatban nem tűnt egyértelműen optimistának.
„Az egyenesben elért végsebességünk miatt aggódom a leginkább" – ismerte el. „Ezért a stratégia meg a gumik menedzselése terén kell kitalálnunk valami okosat, hogy ellensúlyozzuk a hiányosságot, és szerezzünk néhány pontot valahogy." Ez Alonsónak az idén még nem sikerült.
A hivatalos lista alapján a McLaren 326,6 km/ó-ra gyorsult az egyenesben. Noha ez a Red Bull-os Daniel Ricciardo végsebességénél egy hajszállal jobb, 14 km/ó-val elmarad Romain Grosjeanétól, aki a Mercedes-motoros Lotusszal 340,5 km/ó-val száguldott az utolsó kanyar előtti szakaszon. Az Alonso elöl illetve mögül rajtoló Sauberek szintén 6-7 km/ó-val nagyobb tempót étek el a McLarennél.
Eközben Alonso csapattársa, Jenson Button részt sem tudott venni a montreali időmérőn. Az utolsó szabadedzés végén ugyanis megállt az autója, és kiderült, hogy egy ERS-hiba tönkretette a motorját, amelyet ezért ki kellett cserélni, erre azonban már nem volt elég idő a kvalifikáció kezdetéig.
A pénteki edzésnap után elővigyázatosságból Alonso McLarenjébe is új egységet szereltek – immár a negyediket a szezon folyamán –, mert attól tartottak, hogy egy rutinellenőrzés során felderített probléma miatt kiesne a versenyről.
Buttonnak a sportfelügyelők megadták ugyan a rajtengedélyt, de a mezőny végéről kell majd nekivágnia a futamnak. „Délelőtt sokat foglalkoztunk a beállításokkal, ettől az autó érzésre sokkal jobb lett a tegnapihoz képest, úgyhogy már nagyon vártam az időmérőt" – mondta a brit. „Kár, hogy nem tudtam részt venni rajta, de megesik az ilyesmi."
Noha a csapat legfőbb gondja a Montrealra két fejlesztési zsetonért frissített Honda motorokban gyökerezik, a versenyigazgatójuk, Eric Boullier az időmérő után elismerte, hogy „minden téren" vannak hiányosságaik.
„Aki győzni akar, annak aerodinamikai, menetdinamikai, vezethetőségi téren is a legjobbnak kell lennie, úgyhogy mindenben muszáj fejlődnünk" – figyelmeztetett. „A leszorítóerőnk sem elég nagy ahhoz, hogy felvegyük a versenyt az éllovasokkal. A kasztnin is javítanunk kell."
Kanadába a McLaren tulajdonosi köréből is többen ellátogattak, és Boullier nem tagadta, hogy a csapatra illetve a Hondára nyomás nehezedik az eredmények elmaradása miatt, de azt állította, „ez normális."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!