Meggyőző tempóval kezdett a Mercedes a Kanadai Nagydíj helyszínén is: Lewis Hamilton mindkét szabadedzést az élen zárta, de az eső délutáni megérkezése után a csapat ismét egy ki nem kényszerített hibát vétett. A többi istállóval ellentétben mindkét versenyzőjüket kiküldték a pályára, ráadásul az autókra intermediate gumikat szereltek, amelyek alkalmatlannak bizonyultak a körülményekhez, ezért Hamilton a vízen felúszva kicsúszott, majd a gumifalba fúródott a hajtűkanyarnál. Először még Toto Wolff sem értette, hogy ennek mi értelme volt.
„Én pontosan ugyanezt kérdeztem a srácoktól” – ismerte el a Sky Sportsnak. „Rengeteget lehet tanulni a kuplung fogáspontjáról, és tudtuk, hogy jön egy nagyobb zivatar, így inkább az intermediate gumikkal vetettük be, mielőtt vissza kell adnunk azokat (a szabályok szerint)” – magyarázta az osztrák menedzser, aki „apróbb hibának” minősítette az újabb bakit, és úgy vélte, az első szárny kivételével nem érte kár Hamilton autóját.
Paddy Lowe, a Mercedes technikai ügyekért felelős csapatfőnöke szerint kisebb sérülések keletkeztek Hamilton autójának hátulján is, amikor emelés közben a munkagépnek koccant, de „semmi komoly” problémát nem látott, amikor az autó visszaért a garázsba - bár elismerte, hogy aggódva nézték a kanadai műszaki mentők munkáját. Lowe azt is felfedte, hogy rajtgyakorlatokat mindig végeznek a második szabadedzések során, és ezúttal tudatosan halasztották el ezt a feladatot az esős időre.
„Nem igazán úgy jött össze, ahogy azt szerettük volna” – nyilatkozta. „Csak egy rövid ideig volt száraz az időjárás, ezért úgy döntöttünk, hogy a rajtokat nem végezzük el szárazon, hanem majd az esőben csinálunk 2-3 gyakorlatot. Sajnos a körülmények gyorsabban romlottak, mint vártuk. és Lewist bizonytalan helyzetbe hozták.”
Bár az eső miatt a második edzés gyakorlatilag már fél óra után véget ért, Nico Rosberg szerint így is értékes tapasztalatokat szereztek, hiszen kipróbálhatták az autót rövid és hosszabb etapokon is. Azt ugyanakkor elismerte, hogy az abroncsokat ezúttal is nehéz volt felmelegíteni. A német az idei legközelebbi ellenfelük, a Ferrari teljesítményére is kitért. Honfitársa, Sebastian Vettel délután gyorsabb tudott lenni nála.
„Elég közel voltak, úgyhogy erre oda kell figyelnünk. Még nem igazán beszéltem a mérnökeimmel, úgyhogy nem tudom, milyen a valós tempójuk a mienkkel összehasonlítva. Mindig tisztában vagyunk az üzemanyagszintjükkel, és azt is tudjuk, mennyire tekerték fel a motorjukat, ezek néha többet jelentenek a tényleges köridőknél” – magyarázta.
Hamilton az edzés után azt mondta, még a balesettel együtt is jó napjuk volt, így nyugodtan várja a holnapot. A kicsúszással kapcsolatban kijelentette: „Nem az én döntésem volt, hogy kimenjünk, szükségtelenül. Mindannyian úgy gondoljuk, hogy nem volt a legjobb ötlet pályára lépni, de végül is nem befolyásolta a programunkat.”Hozzátette, hogy az esőben olyan volt vezetni, mintha jégen menne.
„Jól érzem magam, és az autó is remekül megy, pontosan úgy, ahogy az előző versenyen" – reflektált a Monacói Nagydíjra, amelyen a Safety Car megjelenéséig magabiztosan vezetett. „A hosszabb etapokon is jól mentünk. Remélem, hogy ezt holnapra is át tudom menteni, és megszerzem, amire törekszem” – utalt a pole pozícióra a brit, aki a zuhogó esőben az időjárásra csupán annyit mondott: „Nem túl káprázatos.”
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!