Vágólapra másolva!
Szerinte félretájékoztatták azzal kapcsolatban, hogy hány köre lesz a spielbergi Q1-ben. A Mercedesnél úgy vélik, Vettel közelebb kerülhetett volna hozzájuk, ha a Ferrari máshogy taktikázik a gumikkal.

Miután a szabadedzéseken a rövid és a hosszú etapokon egyaránt gyors volt, a Ferraritól a Mercedes is azt várta, hogy az Osztrák Nagydíj időmérőjén megszorongatja őket. A fenyegetést azonban nem váltották be: Sebastian Vettel jelentős hátránnyal csak a 3. rajtkockát tudta megszerezni, Kimi Räikkönen pedig már a Q1-ben kiesett.

A felszáradó pályán percről percre javultak a köridők, ezért lényegében mindenkinek az utolsó köre volt a leggyorsabb, ráadásul a rövid pályán az első tizennyolc helyezettet alig 1,8 másodperc fedte le, vagyis a legkisebb hiba is több pozíciót jelenthetett. Räikkönen azt állítja, a csapattól félretájékoztatták, mert nem szóltak neki, hogy megváltozott a terv.

A Ferrarit a Q1 elején még vizes pálya billentette ki a ritmusból Forrás: Farkas Péter - Origo

„Az információ, amit kaptam tőlük, egyértelműen rossz volt. Pontosan azt tettem, amire kértek, de azt nem üzenték meg, hogy az eredeti terv megvalósítására nem maradt idő, és egy teljes körről lecsúsztunk" – mondta.

A szemlátomást bosszús Räikkönen hozzátette, hogy emiatt éppen az utolsó körét nem tudta megkezdeni, amelynek pedig a pályaviszonyok folyamatos javulása miatt a legjobbnak kellett volna lennie. „Az volt az információm, hogy három mért körre lesz időm, de utána egy ponton magamtól is rájöttem, hogy ehhez túl későn mentünk ki, ennyi már nem fog beleférni" – magyarázta. „Erről azonban nekem senki nem szólt, ezért addig a normális tervet követtem, ami nagy időveszteséget jelentett."

„Azzal, hogy túl későn küldtek ki a pályára, megváltozott a terv, csak éppen engem elfelejtettek értesíteni erről."

Az igazsághoz ugyanakkor hozzátartozik, hogy Vettel ugyanannyi kört tett meg a Q1-ben, ráadásul ugyanolyan minta szerint, mint Räikkönen, neki mégis sikerült továbbjutnia, mert 1,7 másodperccel jobb időeredményt ért el.

Az esőben sem bízik

Räikkönen 18. lett az időmérőn, a McLarenek és a Red Bullok büntetése miatt azonban a 14. kockából rajtolhat majd. Az Origo GPhírek kérdésére, hogy ezek után szeretné-e, ha esne az eső a versenyen, azt felelte: „Mindegy. Lesz, ami lesz."

„A tempónk jó, csak éppen ez a rajthely nem ideális, mert innen indulva sok baj történhet az első két kanyarban. Azokon tisztán át kell jutnunk, hogy megpróbáljuk maximalizálni az eredményt, de találgatnunk nincs értelme. Menet közben remélhetőleg a lehető legjobb döntéseket fogjuk meghozni."

Räikkönen péntek délutáni hosszú etapja a keményebb keverékű gumikon kifejezetten erős volt, és elismerte, hogy a baki előtt „jól alakult ez a hétvégénk, az autónk remekül megy itt."

Vettel Beatlest hallgatott

A másik Ferrarit vezető Sebastian Vettel 0,355 másodperccel kapott ki a pole-t egy megpördülés ellenére is elhódító Lewis Hamiltontól, ami a pálya rövidségét figyelembe véve meglehetősen sok. A német versenyző a Q3-ban mindkét próbálkozása során csak egy-egy mért kört tett meg a szuperlágy gumikon, míg a Mercedesek egy hűtőkört is beiktatva kettőt.

Vettel végül nem tudta megszorongatni a Mercedeseket Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

Vettel ezt nem tartotta hibás döntésnek. „Gyorsak voltunk, és elégedettek voltunk az első köreinkkel is" – mondta az Origo GPhírek kérdésére az időmérő után. „Végső soron mindenki azt csinálja, amit önmaga szempontjából a legjobbnak érez, és úgy gondoltuk, nekünk így lesz jó."

A Mercedesnél viszont úgy vélték, az előnyük azért volt nagyobb a vártnál, mert a Ferrari ezzel eltaktikázta magát.

„Meglepődtünk a stratégiájukon, hiszen számunkra egyértelművé vált a hétvége folyamán, hogy egy második, sőt akár egy harmadik körre is szükség van a gumik működésre bírásához" – ismerte el a csapatot irányító Toto Wolff. „Ezért mi ezt az utat követtük, a Ferrari viszont nem. Ők mindig az első kört próbálták a lehető leggyorsabban teljesíteni."

Bár a pálya első szektorában a Ferrari nem tudta tartani a lépést a Mercedes-motoros autókkal, Vettel elégedetten fogadta a 3. helyet. Amikor megkérdezték, hogy mit hallgatott az időmérő előtt, jókedvűen rávágta: „A Help című számot a Beatlestől! És tényleg segített..."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!