Az elmúlt hetek során a Michelin kijelentette, csak akkor érdeklődik az F1-es gumiszállítás iránt, ha a világbajnokság más sorozatokhoz hasonlóan átáll nagyobb átmérőjű, 18 colos keréktárcsák használatára. Bár a Pirelli is vizsgálja ennek lehetőségét, a nemrég kínai kézbe került gyártó nem erőlteti a váltást, sőt Kanadában az is kiderült, hogy a Mercedes és a Ferrari technikai igazgatói kifejezetten ellene vannak.
„A nagyobb kerékátmérők témáját az elmúlt öt-nyolc év során többször felhozták már” – mondta Paddy Lowe, a Mercedes technikai ügyekért felelős igazgatója. „A széleskörű konszenzus az, hogy a nagyobb keréktárcsák nem vezetnek jó irányba, a tapadás szempontjából a változás nem pozitív. Az ilyen gumik kevésbé tapadnának, a kerekek nehezebbek lennének, és a teljesítmény tekintetében nem lennének vonzóak. Alapvetően a 13 colos felniknél szándékozunk maradni.”
A Ferrari képviseletében James Allison elárulta, szó van arról, hogy 2017-től a hátsó gumik szélessége 375 mm-ről 420 mm-re növekedjen. „Ahogy Paddy is elmondta, a keréktárcsa átmérője marad, a (hátsó) gumik szélességéről azonban még nem döntöttünk. Még egyeztetünk arról, hogy milyenek lehetnének.”
Mivel a 2017-től érvényes gumiszállítói szerződésre vonatkozó tenderkiírás szerint csak akkor lehetséges nagyobb átmérőjű gumik szállítására ajánlatot tenni, ha az a sportban résztvevők érdekeit szolgálja, a csapatok elköteleződése a jelenlegi gumik mellett javíthatja a Pirelli esélyeit a hosszabbításra. „Ezt nem tudni” – nyilatkozta ugyanakkor Paul Hembery, a Pirelli motorsport menedzsere.
18 colos gumik egy GP2-es autón Monacóban - Martin Brundle nem látott tőlük rendesen
„Mindig is azt mondtuk, hogy készek vagyunk azt tenni, amit a sport kíván. A Stratégiai Munkacsoport álláspontja alapján jelenleg a 13 colos irány a követendő, és mi tiszteletben tartjuk ezt. Amennyiben 19 colost szeretnének, olyat fogunk csinálni, de (Lowe és Allison) hozzászólásai tükrözték a Stratégiai Munkacsoportban elhangzottakat” – mondta Hembery.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!