A 2017-re tervezett szabálymódosítások között szerepel az is, hogy nagyobb mechanikai tapadást biztosító, szélesebb abroncsokkal lássák el a Forma-1-es autókat. A Stratégiai Munkacsoport javaslata szerint a jelenlegi 360-ról 420 milliméterre növelnék a hátsó gumik szélességét, ilyen méreteket legutóbb az 1992-es autókon lehetett látni.
A szélesebb gumik a tapadás mellett az autók tempóját is meg fogják növelni, ami Daniel Ricciardo szerint megnehezíti majd a versenyzők dolgát. Úgy véli, az új gumikkal elsősorban mentálisan lesz megerőltetőbb a versenyzés.
„Erősebben kell majd koncentrálnunk, ezért szerintem jobban elkülönülnek majd az élversenyzők a többiektől" – idézi az Autosport Ricciardót, aki egyértelműen örülne a nagyobb mechanikai tapadásnak. „Ez volt a legjobb döntés, hiszen így a gyors szakaszokon is közel tudunk maradni egymáshoz."
Ricciardo szerint a mechanikai tapadás növelésével látványosan nőni fog az autók tempója. „Szerintem csak ezzel a változtatással másodperceket nyerhetünk, anélkül, hogy újabb aerodinamikai elemeket szerelnénk az autókra" – vélekedett az ausztrál, aki reméli, hogy a gyorsabb tempó nem megy majd az izgalmas versenyek rovására. Szerinte vasárnaponként a jelenlegi szabályok mellett is jó futamokat láthat a közönség.
„A tempónk nyilvánvalóan kicsit lassú, de a versenyzés jó" – jelentette ki. „Ezt természetesen a jövőben is szeretnénk megtartani."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!